Тест: Малкият великан Piaggio Porter NP6

25.02.2022

Тест: Малкият великан Piaggio Porter NP6

Компактен, маневрен, повратлив, ефективен, икономичен, надежден и в същото време – с впечатляваща товароносимост. Това са основните предимства на градския камион Piaggio Porter NP6, в които списание КАМИОНИ имаше възможност да се увери след тридневен пътен тестдрайв.



Тестваме новия Piaggio Porter NP6 в края на януари 2022 г. – точно година след официалната премиера на новото поколение на италианския градски камион. За теста, разполагаме с предоставен от Булавто България - вносител на Piaggio Commercial Vehicles, Piaggio Porter NP6 с бордова надстройка.



Автомобилът е с дългото междуосие от 3250 мм. Габаритната дължина е 5095 мм, габаритната ширина - 1800 мм, а габаритната височина – 1840 мм. Товарната платформа с тристранно отваряне на тестовия Piaggio Porter NP6 е с дължина 3080 и ширина 1800 мм. Товарната височина е само 830 мм.



Допустимата максимална маса в случая е 2800 кг, при полезен товар от 1395 кг. Двигателят е двугоривен – бензин и пропан-бутан (LPG), с максимална мощност 106 к.с. Предавателната кутия е механична с 5+1 предавки. Заради обемите на резервоарите за гориво – 45 л бензин и 55 л LPG тази версия притежава завиден пробег с едно зареждане и е означена като LR (Long Range).



Стандартното оборудване на новия NP6 е доста по-богато от това на предишното поколение Piaggio Porter. То включва всички обичайни за съвременните автомобили системи и функции. В оборудването на тестовия автомобил са добавени опциите за ниво на оборудване PLUS.

Външният вид на кабината е изцяло променен и с просто око се вижда, че тя е доста по-аеродинамична, без това да е повлияло на габаритната дължина. В градския трафик малкият камион е пъргав и повратлив и минава отвсякъде. Няма как да е иначе след като ширината му с отворени огледала е 1966 мм.

Габаритните размери, предният надвес от 635 мм, задният надвес от 1210 мм и диаметърът на завой от 13 400 мм гарантират маневреност като на лек автомобил и безпроблемно паркиране в центъра на София. Като при съвременен лек автомобил е и усещането в кабината. Въпреки компактните външни размери, вътрешното пространство е станало повече и като цяло водачът има доста повече въздух, а мястото му е ергономично.

На скоростните участъци от околовръстния път се вижда, че динамиката на автомобила е добра. Пробваме как се двигателят и на бензин, и на газ. И с двата вида гориво малкият камион набира бързо и чевръсто, като, дори с около 800 кг товар в надстройката, безпроблемно достига максимална скорост, след което я поддържа. Отлично впечатление прави пътното поведение на автомобила. При висока скорост, страничен вятър и в завой той остава напълно стабилен, а кормилното управление продължава да е прецизно.

В заключение можем да кажем, че конструкторите на новия Piaggio Porter NP6, базирайки се на дългогодишния опит на марката в създаването на малогабаритни превозни средства за превоз на товари, са постигнали целта си. Малкият великан NP6 е наследил всички предимства на предишния Porter, но е преминал на ново, много по-съвременно ниво.

Повече за теста – в мартенския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините