Тестове на Евро-6 гамата на Mercedes-Benz Minibus

22.05.2014

Със Sprinter City, Mobility, Transfer и Travel по пътищата и улиците на Дортмунд

Тестове на Евро-6 гамата на Mercedes-Benz Minibus

Представяне на пълната гама от пътнически версии, базирани на популярния Sprinter, организира Mercedes-Benz Minibus GmbH. Събитието се състоя в Дортмунд, където са домът и заводът на подразделението на Mercedes-Benz, специализирано в производството на минибусите Sprinter...

Представяне на пълната гама от пътнически версии, базирани на популярния Sprinter, организира Mercedes-Benz Minibus GmbH. Събитието се състоя в Дортмунд, където са домът и заводът на подразделението на Mercedes-Benz, специализирано в производството на минибусите Sprinter. Така на практика немския гигант обяви, че вече цялата гама на Mercedes-Benz Minibus GmbH е приведена към изискваният на Евро-6. Представянето бе допълнено и от пътни тестове за журналисти, сред които и представител на сп. КАМИОНИ, като на разположение за шофиране бяха всичките 11 версии на пътническия Sprinter.

Версиите на пътническия Sprinter Transfer, Travel и Mobility покриха изискванията на Евро-6 още през 2013 г. В началото на 2014 г. към тях се присъедини и градската линия City, с което всички минибуси и автобуси на Mercedes-Benz отговориха на последните екоизисквания.

Гамата на минибусите Sprinter е приведена към Евро-6 с всички произтичащи от това последствия и наложителни промени и подобрения в конструкцията на превозните средства. Еконормата се достига по патентованата от Mercedes-Benz технология BlueTec с добавка AdBlue. Визията на минибусите, естествено е тази на новия Sprinter. Доста промени към изчистване на дизайна са направени в интериора. Инженерите на немската компания са работили много по олекотяване на конструкцията, за да се компенсира допълнителното тегло от системата за обработка на отработилите газове в съответствие с нормите Евро-6. При градските версии – Sprinter City се е наложила цялостна конструктивна промяна на системата за обработка на отработилите газове, за да бъде разположена тя така, че минибусът да е с нисък под. При двигателите Евро-6 на Sprinter са подобрени процесите на впръскване и изгаряне. При пътническия Sprinter се предлагат два дизелови двигателя. Четирицилиндровият OM 651 с работен обем 2,2 л е с мощност 95 или 163 к.с., а шестцилиндровият V-образен силов агрегат с работен обем 3 л предлага максимална мощност 190 к.с.

Стремежът на Mercedes-Benz е в минибусите Sprinter да се влагат максимален брой компоненти от автобусите Mercedes-Benz. Така при градските и туристическите версии на мидибусите могат да бъдат видени задни светлини, седалки, вътрешни багажници, индивидуално осветление за пътниците, познати от Travego, Tourismo и Citaro. По този начин се облекчава поддръжката за транспортните фирми, които използват в работата си и големи автобуси от немската марка. В Западна Европа има все повече примери, в които транспортни компании комбинират за работа по една линия големи и малки автобуси, в зависимост от натоварването, часовия пояс и пр. А с пътническия Sprinter, прибавен към батковците си с трилъчата звезда на предната решетка, Mercedes-Benz на практика покрива пълния сегмент от пътнически превозни средства по отношение на броя на местата.     

В резултата от всичките мерки, производителят обяви, че е постигнато впечатляващо намаляване на разхода на гориво. За това допринасят и правилно нагодените предавателни кутии – 6-степенна ръчна, работеща с масло с намалено триене и впечатляващата автоматична 7-степенна 7G-TRONIC, снабдена с функцията старт/стоп за икономичност и екологичност. Сервизните интервали на двигателите пък са увеличени до 60 000 км. За сигурността се грижат редица системи, познати от портфолиото на Mercedes-Benz - Crosswind Assist, Proximity Warning Assist, Blind Spot Assist, Highbeam Assist, Lane Keeping Assist. Нивото на оборудване по отношение на сигурността зависи от варианта, допустимата максимална маса, дължината на конкретния минибус.

Пътническия Sprinter се предлага в 11 модификации, разделени в 4 основни групи – City e за града, Travel е луксозно туристическо изпълнение, Transfer попада в сегмента на междуградските и совалковите превози, а Mobility е за превоз в града и край града и е снабден с рампа за инвалидни колички. В зависимост от дължината и оборудването Sprinter City се предлага като версия 35,  65 или 77. Mercedes-Benz Sprinter Mobility има две изпълнения – 23 и 45. С по три версии са Sprinter Transfer – съответно 34, 45 и 55, и 45, 55, 65.

EvoBus GmbH навлиза на пазара на минибуси през 1998 г., когато купува 49 % от бодибилдера Karl Koch GmbH. През 2004           е създадено подразделението Mercedes-Benz Minibus GmbH, чрез изкупуване на всичките акции на Karl Koch GmbH. През 2008 г. производството е концентрирано само в Дортмунд, а две години по-късно производствената и складовата база в града са разширени значително. Досега на пазара са продадени над 20 000 минибуса Mercedes-Benz Sprinter.

Участниците в представянето в Дортмунд имаха възможност да изпробват като водачи 11-те варианта на минибусите Sprinter по два маршрута в града. Така можеха да се доловят изключителната динамика, стабилност, комфорт и пътно поведение на новия пътнически Sprinter.

Повече за теста и моделите – в юнския брой на списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ

<< Обратно към новините

Галерия