Първи БГ тест на новото Renault Kangoo Z.E. 33

14.12.2017

Първи БГ тест на новото Renault Kangoo Z.E. 33

Новото електрическо Renault Kangoo Z.E. 33 е вече в България. В средата на декември списание КАМИОНИ направи първия у нас пътен тест на обновения лекотоварен автомобил, който бе представен от Renault Pro+ в началото на 2017 година и неотдавна бе сред кандидатите на Международен ван на годината 2018.

Автомобилът, предоставен от Рено-Нисан България за тридневния тест, бе пътнически вариант на удължената версия Maxi с 4+1 седящи места и просторен багажник. Купе с 4 странични врати, две от които - плъзгащи, две несиметрични задни врати, отварящи се на 180 градуса, задна седалка - делима 3/2, седалка на водача с регулиране по височина, заден паркинг сензор с визуализация и звукова сигнализация, системи за сигурност - ABS +AFU + ESP + ASR + HSA, R-link навигационна система с радио и карта за Европа. Това бе част от оборудването на тестовия автомобил.



Най-интересното обаче беше под капака. А именно - обновената силова линия. Както и това, че тестът съвпадна с едни от най-студените дни от началото на зимата. Какво по-голямо предизвикателство от това за автомобил, който идва с амбиции за удвоен пробег с едно зареждане спрямо своя предшественик.

Според производителя пробегът при новото Kangoo Z.E. 33 е нараснал с над 50%, достигайки 270 км по цикъла NEDC (New European Driving Cycle, европейски стандарт за емисии и разход на гориво), като това е еквивалентно на 200 км пробег в реални условия през лятото, спрямо 170 км при предишната електрическа версия на Kangoo. Това се дължи на комбинацията от нова батерия с капацитет 33 кВтч и новия електромотор Renault R60 с мощност 44 кВт (60 к.с.), базиран на мотора R90. Kangoo Z.E. е първият електромобил, при който за намаляване на консумацията на енергия се използва термопомпа за отоплението и климатизацията.

При обновения електромобил се използва два пъти по-мощно зарядно устройство от ново поколение. То е монофазно, AC, 7 кВт (32 A, 230 В) и съкращава времето за пълно зареждане до по-малко от 6 часа. При нужда за час пък батерията може да се дозареди за пробег от около 35 км.

След трите дни тест по задръстените столични улици и в околностите на София може да се каже, че новото Kangoo Z.E. 33 прие предизвикателството и се справи успешно с него. Според показанията на бордовия компютър след теста, от последното зануляване автомобилът бе изминал 221,5 км, при средна скорост 20,8 км/ч, среден разход на електроенергия 23,7 кВтч на 100 км и общ разход от 52 кВтч.

Началото на теста на КАМИОНИ бе при напълно заредена батерия, температура близка до нулата и индикация за оставащи 136 км пробег. След изминаване на 80 км през първия ден, само в градско движение и още на 20 км на другата сутрин - при температура минус 2 градуса, зареждането започна при оставащ в батерията заряд за пробег от 28 км. След три часа и половина зареждане, зарядът надхвърли 90% от капацитета на батерията, а оставащият пробег нарасна на 125 км.



През втория и третия ден температурите навън се повишиха чувствително и на моменти достигнаха 12-13 градуса. В тези условия Kangoo Z.E. 33 си бе направо неизтощим, а оставащите километри пробег на дисплея намаляваха значително по-бавно. Заслуга за това имаше и работещата изключително ефективно рекуперация на енергия при отпускане на педала на газта и спиране, и особено при спускане на наклон. На моменти бордовият компютър отчиташе, че от всеки изразходвани 3 кВтч енергия, 1 кВтч се връща в батерията чрез рекуперацията. В крайна сметка след още около 70 км пробег, част от който в околностите на София, тестът финишира пред офиса на Рено-Нисан България, като в батерията остана заряд за още 65 км пробег.



Renault Kangoo Z.E. 33 се управлява изключително приятно и комфортно. Подобно на автоматик, автомобилът има само "газ" и спирачка. Движението е плавно, а в същото време динамиката и ускорението - отлични. Силовата линия има два режима - нормален и ECO. Първият предоставя цялата налична мощ и въртящ момент и поведението на автомобила не се отличава по нищо от това на превозно средство с ДВГ (дори е по-добро), а вторият позволява икономично движение в градски трафик.

Повече за теста - във февруарския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините