Mercedes загатна за новия си малък ван Citan

сп. Ванове, 2012, Бр. 1
28.03.2012

Mercedes-Benz оповести името на своя нов ван за градска дистрибуция: Citan, комбинация от „city“ и „titan“, т.е. нещо като „градски титан“. С представянето на новия модел щутгартският производител добавя още един член към лекотоварната си гама, която досега включваше моделите Vario, Sprinter и Vito. Mercedes Citan е разработен на базата на Renault Kangoo и ще се произвежда в завода на Renault в Мобьож, Франция

Mercedes-Benz оповести името на своя нов ван за градска дистрибуция: Citan, комбинация от „city“ и „titan“, т.е. нещо като „градски титан“. С представянето на новия модел щутгартският производител добавя още един член към лекотоварната си гама, която досега включваше моделите Vario, Sprinter и Vito. Mercedes Citan е разработен на базата на Renault Kangoo и ще се произвежда в завода на Renault в Мобьож, Франция

 

Citan ще се предлага като товарен фургон, пътнически и товаропътнически версии с три различни дължини на каросерията и два варианта на товароносимостта. Моделът ще бъде представен официално пред широка публика по време на изложението IAA в Хановер в края на септември. Единствените журналисти, които са имали възможност да видят автомобила на живо, са членовете на журито International Van of the Year (IVoY).
От видяното в Щутгарт в началото на февруари мога да потвърдя само, че дизайнът на вана се различава доста от официално разпространените скици на Mercedes. Предницата му е удължена с 12 см в сравнение с Kangoo, а задните му стопове са по-къси и вдлъбнати в средната си част. Решетката и предните светлинни тела наподобяват B-класата на Mercedes, но са по-заоблени, а трилъчата емблема е значително по-голяма.
За задвижването на Citan ще се използват дизеловите и бензиновите двигатели, познати от Kangoo, само че с леко променени нива на мощност. Всички те ще се предлагат в комплект с механични предавателни механизми. На по-късен етап не е изключено лансирането на автоматична трансмисия и модификация с електрическо задвижване.
Mercedes декларира, че окачването на Kangoo е променено с цел увеличаване на стабилността в завои, за което допринасят и оптимизираните характеристики на кормилната уредба. Голям напредък е отбелязан и по отношение на оборудването за безопасност, в което серийно ще бъде включена електронна стабилизираща система ESP.
Интериорът на Citan също няма нищо общо с този на френския си първообраз, залагайки на табло, изцяло ориентирано към шофьора. Освен това доста от компонентите, които ще се използват и при двата модела, споделящи една и съща поточна линия, ще се доставят от различни поддоставчици според различното ниво на покриваните стандарти за качество.
Първият тест на Citan ще се проведе в Швеция в началото на март и ще бъде предназначен само за журито International Van of the Year. За повече подробности от мястото на събитието следете нашия Интернет сайт:
www.vanove.bg.

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините