Пробвайте новия Actros

17.10.2019

Пробвайте новия Actros

Представянето на новия Actros на най-широк кръг български клиенти започна с двудневна демонстрация и драйв-тест на 15 и 16 октомври в София.

По-нататък програмата, осъществявана от Силвър Стар Моторс ЕАД – генерален дистрибутор на Mercedes-Benz в България, продължава при следната програма:
- Благоевград – 17 октомври;
- Видин – 21 октомври;
- Пловдив – 23 и 24 октомври;
- Велико Търново – 28 октомври
- Варна – 30 и 31 октомври;
- Бургас – 4 и 5 ноември.

Превозвачите могат сами да получат преки впечатления от управлението на двете еднакви, напълно натоварени композиции, теглени от влекачи от най-новото високотехнологично поколение, оборудвани с новаторски системи и решения, каквито за първи път се вграждат в товарни автомобили. Новият Actros, засега без аналог в своята категория, очевидно ще наложи нови стандарти при пътните превози. Влекачите са с мощност 450 конски сили – вариант, който почти всички превозвачи оценяват като оптимално решение за международни превози дори и с пълно натоварване (39-40 тона).

Интересно бе да се чуе мнението на Росен Тотков от транспортната фирма Спътник 96 ЕООД, Враца, който според думите му кара само Mercedes-Benz. Този човек, който знае много за икономичното и за безопасното управление на товарните автомобили, не обича да дава „интервюта“, но успях да го придумам да сподели част от впечатленията си, тъй като тъкмо той може да направи обективно сравнение между най-новото поколение, от което в тяхната фирма има няколко влекача 1845 в редовна експлоатация, и предишните - от началото на сегашното десетилетие фирмата се ориентира към Actros.

„Камионът е много хубав и многото думи са излишни. С Mercedes разходът на гориво е най-нисък, но това пак зависи от шофьора. С новите екрани, вместо странични огледала, е по-удобно. Искам обаче да видя как ще изглеждат нещата през зимата – какво ще е поведението на електрониката при силни студове, когато вали, също и в мъгла. Нашите шофьори твърдят, че макар да се променя светлочувствителността на камерите, заместващи страничните огледала, нощем не виждат назад, особено на неосветен паркинг.“

Беглите ни впечатления са, че в някои ситуации автоматиката не е безгрешна и все още отстъпва на рационалното мислене. Например от гледна точка на горивна икономичност с ръчно управление може да се постигне по-добър резултат, отколкото със системата, която чете пътните знаци: при нея намаляването на скоростта е остро, тъй като започва, когато автомобилът приближи доста близо до ограничаващия знак, вместо по-отдалеч да се използва инерцията; аналогично, след отпадането на ограничението и ускорението е доста интензивно. На първите винаги е по-трудно, но тези проблеми положително ще бъдат изчистени.

<< Обратно към новините

Галерия