Специалният Actros Edition 1

11.08.2020

Специалният Actros Edition 1

Тестовият инженер Дирк Щранц докарва новия Actros на церемонията по награждаването като International Truck Of The Year. Ето какво споделя той за, специално брандирания за случая Actros Edition 1.

 
Камион, който наистина впечатлява шофьорите. Но какво е това, което прави Actros Edition 1 толкова специален. За да изгради едно работно място, ориентирано към бъдещето, Mercedes-Benz инвестира 70 милиона евро за разработка и тестване във Вьорт. А Дирк Щранц е категоричен: "Ние създаваме превозни средства, които транспортират стоки - и те трябва да могат да правят това безопасно и ефективно. Но Actros Edition 1 брандиран като Truck Of The Year е камион, който се откроява. Дирк Щранц и неговите колеги са част от екипа, написал историята на успеха на четири колела. Много от нововъведенията в актуалното поколение на Mercedes-Benz Actros, са тествани от инженера, преди да бъдат пуснати на пазара.

Когато Щранц говори за работата си, той се вълнува: „Това, тук, е страхотна работа.“ Паркираният пред него модел от най-върховата гама направи революция в логистичния сектор и бе коронясан като Международен камион на годината 2020 от журито от специализирани журналисти от 24 европейски държави.



Дирк Щранц е детайлно запознат с паркирания във фоайето на центъра във Вьорт Mercedes-Benz Actros. Той и един от колегите му караха сребърно-сивия флагман на церемонията по награждаването в Лион. "Това е камион, който наистина впечатлява шофьорите си." С левия си показалец той докосва логото "Truck Of The Year 2020", което украсява решетката на радиатора на Actros 1863 Edition 1. Усмивката му разкрива, че той е голям фен на камиона. Само 400 бройки от модела Edition 1 са слезли от производствената линия във Вьорт. „Ако срещна някой от тях, докато шофирам по магистралата, веднага го разпознавам. Фарове с дълги светлини на покрива, лайсни от неръждаема стомана, дори и най-малките детайли…"

Интериорът също се отличава от конкуренцията. Но кои са любимите аспекти на Дирк в Edition 1? Докато седи на шофьорската седалка, той се усмихва и прекарва ръка по тапицираното с кожа табло. "Това е все едно да си в S-класа. - казва той - Но имаше едно нещо, което ни беше ясно по време на разработката и оборудването на камиона. Edition 1 не е само зрител. Основната му задача е да изпълнява усърдно задълженията си.“

Щранц познава няколко логистични фирми, които имат специалния модел с най-мощния двигателя в парковете си. „В тези компании камионите понякога се използват за специални задачи. Например, ако транспортната задача включва шофиране по A7 през хълмистия участък Каселер Берге с напълно натоварена композиция, то със сигурност това е добро място да използвате цялата мощност от 630 к.с. В крайна сметка камионите Edition 1трябва да печелят пари, както всеки друг камион."

Щранц знае, че специалните модели често остават в компаниите дълго време, като някои компании дори събират такива модели. А камионът не само впечатлява шофьорите си, но и ги кара да се гордеят, че са зад волана му. "Превозното средство е мобилна визитна картичка на компанията. И ако мениджърът на автопарка назначи водач на този камион, това е знак за уважение и доверие към този водач."
Дирк Щранц не се изненада, че Actros е избран за International Truck Of The Year 2020. „Ние бяхме почти сигурни, че камионът ще бъде харесван от журито. Но дали това ще е достатъчно, за да донесете наградата вкъщи, никога не можете да бъдете сигурни. В крайна сметка, с повече от 60 иновации на борда, новият Actros успя да спечели журито.", казва той.

Сред иновациите са Active Drive Assist, Active Brake Assist 5, мултимедийният кокпит, ъпргрейднатият Predictive Powertrain Control и вероятно най-забележителното - MirrorCam. А ползите от тази иновация са много – като премахване на стандартните огледала от зрителното поле на водача, картина, която проследява движението на полуремаркето в завой. Като тестов инженер, тази технология е един от аспектите, в чието разработване Щранц участва активно и заключава, че в света на камионите никога не е имало нещо подобно.

<< Обратно към новините