Пакет Мобилност дава 2 часа бонус шофиране

24.08.2020

Пакет Мобилност дава 2 часа бонус шофиране

На 20 август влязоха в сила първите разпоредби от пакет Мобилност, включително тази за удължаване на времето за шофиране.

 
 

Текстът гласи, че водачът може да удължи шофирането с един час, а в някои ситуации дори с два часа. Експертите смятат, че много шофьори и превозвачи ще останат удовлетворени от тази промяна. Но браншът трябва да бъдат внимателен с прилагането й.

„Щастливата дванадесетица“ - така бизнесът нарича член 12 от Регламент 561/2006 относно времето за шофиране и почивка. Въпросният и досега допускаше възможността за превишаване на ограниченията, но при изключителни ситуации.

Пакет Мобилност въвежда възможността за удължаване на дневното и седмичното време за шофиране и общото време на работа на един шофьор с до 2 часа над досегашните стандарти. Това се отнася за извънредни ситуации като авария, неочаквано отклонение от маршрута, задръствания по границите, санитарни проверки за COVID-19 и т.н.

Какво означава това на практика? Дневните и седмичните ограничения за шофиране остават непроменени, но е създадена рамка за нарушаването на тези ограничения при връщане в базата на компанията, или у дома.
Изисква се повишено внимание, за да не бъде застрашена безопасността на останалите участници в движението. Задължително е и да се направи разпечатка (дори няколко), описваща причината за отклонението от правилата, която да бъде налична на паркинга или мястото за почивка.

Това не е всичко. В пакет Мобилност ясно се посочва кога работното време може да бъде превишено с един час и кога с два. То може да се удължи с максимум 1 час при планиране на намалена седмична почивка. В този случай наредбите не могат да бъдат нарушени с повече от тези 60 минути. Ако обаче водачът се връща у дома за по-дълго спиране (например за редовна почивка и компенсация), наредбите могат да бъдат нарушени с до 2 часа. Тук обаче е задължително преди началото на удълженото шофиране, водачът да вземе 30-минутна почивка.

Повече по темата четете в следващия брой на списание КАМИОНИ.

<< Обратно към новините