Тест: Приключението Active и Trail с Ford

12.10.2020

Новите атрактивни и високопроходими версии на Transit и Transit Custom бяха представени край Мюнхен

Тест: Приключението Active и Trail с Ford

Active и Trail новите атрактивни версии на Ford Transit и Ford Transit Custom бяха представени с тестове за журналисти в началото на октомври. Възможност да изпробва специалните изпълнения на легендарния Transit имаше и списание КАМИОНИ.

 
Мястото на теста бяха околностите на замъка Хоенкамер, недалеч от Мюнхен. А слънчевият октомврийски ден, пресеченият терен, криволичещите пътища и близката гора бяха отлична възможност да бъдат изпробвани всестранно качествата на версиите Active и Trail, които освен всичко друго идват с амбиции за повишена проходимост.

Ford of Europe обяви пускането на двете версии преди около месец. И още тогава обоснова причините за разширяването на гамата Transit с тях. Които накратко могат да се опишат със стремеж за все по-пълно покриване на нуждите на клиентите с лекотоварни автомобил за всякакви цели.



И ако версията Aсtive е ориентирана повече към комфортно, сигурно и безпроблемно пътуване с цел бизнес или приключения през свободното време, то Trail категорично дава заявка освен всичко това да бъде и верен помощник при всякакви тежки приложения – в строителството, в земеделското или горското стопанство, където до сега в лекотоварния сегмент се разчита повече на пикапите, чиито товароносимост и многофункционалност обаче невинаги са достатъчни.

Ford определя двата нови модела като приключенски. Те се отличават с характерен SUV дизайн, високо ниво на оборудване –кожени седалки и допълнителни лайсни, изненадващи възможности и легендарната здравина на Transit.

Солидната и проходима версия Trail, която се познава по внушителна черна предна решетка, заимствана от неудържимия Ranger Raptor, предлага подобрена тяга с интелигентно задвижване 4х4 при Transit или с механичен диференциал с ограничено приплъзване при Transit и Transit Custom.

Моделите Active също се отличават със SUV стил и се предлагат при Transit Custom и Tourneo Custom. Те притежават уникални интериорни спецификации и се оборудват с диференциал с ограничено приплъзване като опция.

Гамата Active вече е разширена и с моделите Transit Connect и Tourneo Connect. Trail и Active за гамите Ford Transit и Tourneo пък вече са налични за поръчка и доставка.

На разположение за теста край Мюнхен бе почти цялата гама на Active и Trail, която вече е на пазара. Не може да не започнем с флагмана Ford Transit Trail Van 350. Снабденият с 2-литров дизелов мотор EcoBlue с мощност 170 к.с. и интелигентно задвижване 4х4 3,5-тонен ван бе със средна колесна база и средна височина на покрива. Той безспорно предложи най-много емоции при теста, защото бе изпробван в средата, за която е проектиран – тесен и кален горски път с дълбоки коловози и оврази, спускания изкачвания и тесни проходи между надвиснали дървета. Високият ван се представи отлично и безотказно на тежкия терен. При модела задвижването 4х4 се управлява от водача с бутон на централната конзола. Режимът Normal e включен по подразбиране и се използва за движение в нормални условия. Тогава водещ е задният двигателен мост, който в идеални условия получава около 95% от въртящия момент, а останалите 5% отиват към предния двигателен мост. Интелигентното задвижване обаче следи сцеплението на всички колела и при нужда пренасочва до 40% от въртящия момент към предния мост. При избор от водача на режим Lock системата разпределя по 50% от въртящия момент към всеки от мостовете. Точно в този режим по време на теста безпроблемно преминахме с Transit Trail през калната горска авантюра.



Наличен за тест по пътищата край Мюнхен бе и Ford Transit Custom Trail Van EcoBlue Hybrid 340 – част от гамата, която е актуалният носител на званието Ван на годината 2020. Оборудван е със същия двигател - 2.0 EcoBlue, 170 к.с., но бе във версия мек хибрид с вграден двигател-генератор, подпомагащ работата на дизеловия силов агрегат и намаляващ разхода на гориво. Моделът е с предно предаване, но добавката Trail означава, че има диференциал с ограничено приплъзване (mLSD), гарантиращ повече стабилност и сцепление.

Третият модел за тест на пътя бе Ford Tourneo Custom Active. Пътническата версия с атрактивно SUV-оборудване е с предно предаване и разчита на 2-литров дизелов двигател EcoBlue, 185 к.с. и също е оборудвана с mLSD.



Тестовата гама се завършваше от Ford Transit Custom Active EcoBlue Hybrid 320 във версия фургон с двойна кабина. И при този хибрден модел двулитровият дизелов двигател EcoBlue със 170 к.с. е подпомаган от електрически модул. Моделът е с предно предаване и също разчита на mLSD.

Повече за теста – в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн.

<< Обратно към новините