Dacia и Renault отново са лидери на пазара на нови автомобили

11.01.2021

Dacia и Renault отново са лидери на пазара на нови автомобили

Dacia и Renault затвърдиха водещата си позиция на българския пазар на нови автомобили за шеста поредна година.



Марката Dacia запази лидерството на пазара на нови автомобили за осма поредна година с продажби от 3643 автомобила и пазарен дял от 13,22%. При лекотоварните автомобили от категория N1 отново безспорен хегемон е компактният ван Dacia Dokker с 1349 нови регистрации.

За шеста поредна година Renault заема второто място с 3204 продадени автомобила и 10,11% пазарен дял. Renault CLIO е най-продаваният модел автомобил с 1466 продажби, а електрическият Renault ZOE отбелязва ръст в продажбите от 275%. Renault Master пък е лидер при големите ванове с 619 нови регистрации.

При безпрецедентната ситуация в България през 2020 г. Groupe Renault отчита спад в продажбите на българския пазар от 26,4% при общ спад на пазара от 36,8%. Пазарните дялове на марките Renault и Dacia обаче нарастват със съответно 2,8 и 0,7 пункта.

След рекордно успешната 2019 г. Dacia Duster, традиционният бестселър на румънската марка, отбелязва спад в продажбите от 43,7%, но за пореден път преминава прага от 1000 продадени автомобила. А благодарение на конкурентните си качества по отношение на ефективност и икономичност, новото двугоривно ECO-G предложение заема 47% от общите продажби на Duster. През 2021 г. Dacia България ще лансира два дългоочаквани модела – третото поколение на легендарната Dacia Sandero и третата революция на марката в автомобилната индустрия – достъпния електромобил Dacia Spring.

Стабилното представяне на марката Renault и през 2020 г. се дължи главно на новолансираните модели в сегмент B в началото на годината – Clio, Captur и ZOE, както и на лидерската позиция в сегмента на големите ванове за Renault Master.

2021 г. ще бъде ключова за марката за професионалисти Renault PRO+ и към лидера в лекотоварната гама, Renault Master, ще се присъединят новите Renault Express, Kangoo, Kangoo Van, Trafic Combi и луксозният Trafic SpaceClass. Новости няма да липсват и в гамата леки автомобили с нови E-TECH хибридни версии и купе-кросоувърът Renault Arkana.

Освен атрактивните си модели, през 2020 г. Groupe Renault задържа интереса на клиентите си и запазва лидерските си позиции благодарение на гъвкавото си отношение и готовността за адаптация. В началото на извънредното положение компанията предложи нов финансов продукт, предоставящ на клиентите 6-месечен гратисен период за старт на плащане на месечните вноски при сключване на лизингов договор за нов автомобил без допълнително олихвяване, от който са се възползвали близо 10% от частните клиенти на марките. Благодарение на множеството нови дигитални платформи и решения, лансирани в контекста на социална дистанция каналите на Renault и Dacia генерират 104% повече онлайн запитвания в сравнение с 2019 г.

<< Обратно към новините