IVECO празнува 75 години Pegaso

11.02.2021

IVECO празнува 75 години Pegaso

Испанският бранд донесе на IVECO богато наследство от иновации, страст и сила и високи производствени постижения на заводите си в Мадрид и Валядолид.



Седемдесет и пет години изминаха от създаването на марката Pegaso в Испания, а нейното наследство, новаторски дух и сила продължава да живее в ДНК-то на IVECO. Историческата испанска марка Pegaso е основана от Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA) през 1947 г., приемайки името на крилатия кон от гръцката митология, който символизира мощ и лекота. Производствената линия на компанията е в бившата фабрика на Hispano Suiza в Барселона до 1955 г., след което се премества в нова фабрика в Мадрид. Там камионите на IVECO се произвеждат и до днес.

Лука Сра, главен оперативен директор на подразделението за камиони на IVECO, каза: „Тази година отбелязва важен етап в историята на IVECO, който ни дава възможност да си припомняме и да опразнуваме впечатляващото наследство от иновации, постижения и новаторски дух на легендарната марка Pegaso. Този перспективен, визионерски подход към дизайна на автомобила, се пренася в нашите служители и в превозните средства на IVECO, пътуващи по пътищата в целия свят."

Първите два модела камиони, Pegaso I и Pegaso II, наследяват модерната плоска кабина на Hispano Suiza 66-D, която става толкова популярна, че в продължение на много години се моделите с такава кабина се наричат камион тип „Пегасо“. Още от самото начало камионите Pegaso се открояват с изключителните си производителност и икономия на гориво.

Пионерският дух на Pegaso проличава, когато компанията проектира и произвежда първия си прототип на електрически камион още през 1952 г. Pegaso II може да бъде зареден само за 5 часа и има пробег от 75 км. Рекламната информация за прототипа е актуална и днес, с отличното ускорение, ниската консумация на енергия, безшумната работа и по-ниските разходи за притежание. Въпреки че никога не влиза в производство, електрическият прототип Pegaso II служи като основа за разработката на тролейбуси.

Pegaso прави голямо впечатление на автомобилното изложение в Барселона през 1989 г., когато представя първия концептуален камион в европейската индустрия. В SOLO 500 има много технологии, на които се радваме днес, като GPS, камери за обратно виждане, радар за близост и други системи, предназначени да помагат на водачите.

Първата фаза на строителството на завода Pegaso Madrid е завършена през 1955 г. През цялото време в историята си, съоръжението непрекъснато се е развивало и днес е една от най-модерните фабрики в света. Това беше първият завод на CNH Industrial, който постига Gold level в Програма за производство от световен клас (WCM) през 2017 г. През 2008 г. той произвежда 1 милионната си единица. Днес той е дом на производствени линии и център за научноизследователска и развойна дейност, посветен на тежкотоварните превозни средства на IVECO.

През 1957 г. Pegaso придобива производителя SAVA, който произвежда лекотвоварни и средни автомобили за работа във фабриката си във Валядолид. През 1990 г. това съоръжение става дом на производствената линия на Daily. През годините заводът е спечелил международна репутация за върховите си постижения, днес е пионер в индустрия 4.0, сертифициран с Gold level в WCM. Той произвежда и версията на шаси кабината на Daily, както и моделите Hi-Matic с 8-степенна автоматична скоростна кутия на IVECO. Освен това произвежда и боядисва кабини, които доставя на завода на IVECO в Мадрид.

Pegaso, която произвежда и автомобили, е една от малкото марки, които могат да се похвалят, че са се състезавали в първенства като GP на Монако (1952), 24 часа на Льо Ман (1953) и Carrera Panamericana (1954). Съвместно с IVECO, компанията споделя история в състезанията с камиони, участвайки в Европейското първенство по състезания с камиони през 1989 и 1990 г. Компанията осигурява 4 поредни победи на пистата Джарама и участва в няколко издания на рали Париж-Дакар.

<< Обратно към новините