Електрическият Peugeot e-Rifter

16.02.2021

Електрическият Peugeot e-Rifter

Peugeot продължава глобалната си офанзива за електрификация на гамата си. След лекотоварния Partner и пътническият вариант Rifter вече е наличен със 100% електрическо задвижване.



Peugeot e-Rifter идва с пробег с едно зареждане до 280 км по WLTP. Моделът се предлага в две дължини (Standard и Long) и с до 7 места. Багажникът е с обем до 1050 л при 5-местна конфигурация. Капацитетът на теглене на модела е 750 кг.

Електрическият вариант на Rifter притежава качествата на конвенционалната версия, без да прави компромис с
Производителността. e-Rifter отговаря на очакванията с просторен и технологичен интериор, включващ и новия дигитален Peugeot i-Cockpit®.

e-Rifter е базиран върху мултиенергийната ефективна модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform) на производителя. Електрическият двигател е с максимална мощност 100 кВт (136 к.с.) и максимален въртящ момент от 260 Нм, наличен от момента на стартиране. Редукторът на оборотите е адаптиран да изпълнява ограниченията за натоварване, присъщи за употребата на превозните средства от този сегмент.

Експлоатационните показатели (в режим POWER) са:

- максимална скорост от 135 км/ч;
- ускорение от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди;
- ускорение от 80 до 120 км/ч за 8,9 секунди.

И двете версии (Standard и Long) са налични с литиево-йонна батерия от 18 модула с капацитет от 50 кВтч, който осигурява пробег до 280 км според WLTP, в зависимост от версията и стила на шофиране. Термичният контрол на батерията позволява бързо презареждане, оптимизиран пробег и удължен експлоатационен живот.

Налични са два типа бордови зарядни устройства. Еднофазното е с мощност 7,4 кВт и е стандартно оборудване, а опцията е трифазно зарядно с мощност 11 кВт. Отворът за зареждане, разположен на задния ляв калник, позволява зареждане на превозното средство от стандартен контакт, усилен контакт, Wall Box и зарядни станции за бързо зареждане.

Режимите на зареждане на батерията с капацитет 50 кВтч са разнообразни и адаптирани към всяка ежедневна ситуация. Възможни са няколко режима на зареждане - вкъщи, на работа или на обществени зарядни станции. От стандартен контакт (8A) с пълното зареждане е за 31 часа, а от усилен контакт (16A) - 15 часа. От Wall Box с мощност 7,4 кВт пълното зареждане става за 7,5 часа с еднофазно бордово зарядно устройство с мощност 7,4 кВт, а от Wall Box с мощност 11 кВт - за 5 часа при трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт. При устройство за бързо зареждане термичният контрол на батерията позволява употребата на зарядни станции с мощност 100 кВт и достигането на 80% от заряда на батерията става за 30 минути.

Новият Peugeot e- Rifter предлага програмируемо отложено зареждане, което се задава от екрана на навигацията (според версията) или от приложението за смартфон My Peugeot ® (според версията). Това приложение позволява да се стартира или отлага зареждането по всяко време, както и да се провери статуса на заряда.

Peugeot e- Rifter предлага на пътниците температурен комфорт с мощен отоплителен резистор (5 кВт), както и със седалки с подгряване (според версията). Налице е пПредварителна климатизация, която може да бъде зададена от сензорния екран (според версията) или чрез приложението My Peugeot ® (според версията).

Централната конзола на мястото на водача е обновена. Тя включва новото управление на силовата линия с лостчета „е-Toggle". Идеално интегрирано и ергономично, то предоставя достъп до функциите Park (Паркиране) / Reverse (Заден ход) / Neutral (Неутрална позиция) / Drive (Задвижване) и Brake (Спирачка). Тук е селекторът за трите режима на шофиране:

- Eco (60 кВт, 190 Нм) - за по-дълъг пробег и плавно шофиране;
- Normal (80 кВт, 210 Нм) - оптимален за ежедневна употреба;
- Power (100 кВт, 260 Нм) - оптимизира експлоатационните показатели при транспорт на тежки товари.
Има два режима на спиране, осигуряващи съответно регенериране на батерията:

- Moderate (умерен), за усещания, сходни с тези при превозно средство с двигател с вътрешно горене;
- Augmented (усилен) - достъпен от бутона „В" или „Brake" на панела за управление на силовата линия, който осезаемо намаляване на скоростта при освободен педал на газта с цел увеличаване на пробега.

Всички версии на новия Peugeot e- Rifter са оборудвани с електрическа паркинг спирачка.

Peugeot i-Cockpit® е доразвит в технологично отношение с два нови инструментални панела. Опция е 100% дигиталният инструментален панел, за първи път използван в сегмента на автомобилите за свободното време, с 10-инчов дигитален дисплей с висока резолюция. Стандартният аналогов инструментален панел е адаптиран към управлението на електрическо превозно средство. На централно място на бордното табло е разположен сензорният екран с пакет за свързана навигация, от който е достъпно менюто „Electric" чрез съответен бутон и менюта.

Подобно на версията с двигател с вътрешно горене, новият Peugeot e- Rifter предлага модулен обем с възможност за лесна адаптация. Предлага се в две версии с 5 и 7 места в две дължини всяка - Standard (4,40 м) и Long (4,75 м). Последната добавя сантиметри както в междуосието, така и в надвеса.

Всяка от 3-те отделни седалки на 2-рия ред може да помести едно детско столче. Седалките могат да бъдат лесно прибрани в пода чрез бутона Magic Flat.

И в двете версии - Long и Standart двете отделни седалки на третия ред могат да се плъзгат и да се изваждат за увеличаване на обема на багажника или пространството за коленете на пътниците. Товаренето на дълги предмети също е по-лесно, благодарение на предната седалка, която може да се прибере в пода.

Багажникът на Peugeot e- Rifter има товарен капацитет, вариращ от 775 литра до кората на багажника за версията Standard с 5 места до 4 000 литра до тавана на автомобила при сгънати задни седалки и версия Long. Кората за багажника има две позиции и може да бъде използвана за промяна в разпределението на багажника. Тя може да се прибере зад облегалките на седалките на втория ред.

Емблематичният покрив Zenith® се променя през поколенията, ставайки все по-привлекателен. Той има монолитен стъклен панел, който може да се покрие с електрическа щора. Завършен е с прозрачна плаваща арка с място за съхранение на вещи.

Уникална характеристика в този клас е широката задна врата, която съдържа отварящо се задно стъкло. Това практично стъкло позволя достъп до багажника без отварянето му.



Електрическата версия може да бъде оборудвана с редица технологии и системи в помощ на водача: достъп до автомобила и стартиране без контактен ключ; безжично индукционно зареждане за смартфони; Advanced Grip Control с 5 режима на сцепление; асистент при потегляне по наклон; Visiopark 180° (камера за обратно виждане); регулатор/ограничител на скоростта; предупреждение при неволно пресичане на маркировката; предупреждение при риск от сблъсък; автоматично аварийно спиране; предупреждение за бдителността на водача; автоматично превключване на дълги и къси светлини; разпознаване на ограниченията за скоростта и препоръки; разширено разпознаване на пътните знаци (стоп, еднопосочна улица); следене на сляпата зона; система за контрол на стабилността на ремаркето. За безопасност на пешеходците, при движение напред и назад в града със скорост до 30 км/ч се чува звуков сигнал.

Новият Peugeot e-Rifter ще бъде позициониран по-високо на пазара с 4 нива на оборудване - ACTIVE PACK, ALLURE, ALLURE PACK и GT.

<< Обратно към новините