MAN TGE е готов и за планините

09.03.2021

MAN TGE е готов и за планините

MAN Truck & Bus представи в Австрия ван, готов за немислими досега операции. TGE 3.180 4x4 комби е оборудван със специално верижно задвижване тип „гъсеница“.

[✕]


 

Това му позволява да се движи по заснежени склонове или разкаляни полета дори през зимата, например допланински терени, хотели или ски лифтове.

„Плъзгаш се по снега, това е страхотно“, казва Мартин Зелер, управител на MAN Truck & Bus в Инсбрук, описвайки опита си с преобразувания TGE. Компанията за обслужване на MAN, която той управлява, е превърнала автомобила в офроуд чудо. „TrackSystems - разработчикът и производителят на пакета за преобразуване - също е базиран в Тирол, и заедно искахме да покажем, че тази необичайна комбинация работи с MAN TGE,“ казва Зелер. Инициативата за преобразуването идва от двама търговци на ванове в австрийската провинция Тирол - Томас Кофлер и Фабиан Бонора. Резултатът изумява всеки, който види превозното средство.

Транспортерът за високопланински терени може да се използва, например, от оператори на ски лифтове в планински райони. Тъй като това е комби TGE с общо 8 места плюс шофьорско място, той може да превозва както хора, така и стоки. Доставките към отдалечени алпийски пасища дори през зимата, или удобният транспорт за гости до покрития със сняг алпийски хотел е възможно с TGE. Преобразуването може да се приложи към цялата гама ванове, например, за оборудване на панелен ван или двойна кабина с плоска платформа.

Преобразуването към „гъсенично“ задвижване отнема не повече от час. Сглобяването или разглобяването се извършва като смяна на гума, не е необходимо да се посещава специален сервиз. Адаптерна плоча, която е фиксирана с оригиналните болтове на колелата, прави връзка с осите. Лесното преобразуване позволява използването на вана целогодишно, ако е необходимо - вериги през зимата, гуми през лятото. Допълнителното тегло в сравнение с обикновеното оборудване с гуми е приблизително 300 килограма. Широчината на TGE се увеличава до 2,40 метра.

Офроуд, задвижването тип „гъсеница” позволява скорост от 25 до 50 км/ч и обикновено 1-ва до 3-та предавка на 8-степенната автоматична скоростна кутия, препоръчителна за това приложение. Благодарение на шасито Seikel, което е повдигнато с около 3 см, верижният транспортьор Innsbruck има достатъчен просвет за изпълнение на задачите си на екстремни терени. Задвижването е със стандартните дискови спирачки, не се изисква корекция. Преобразуваният TGE обаче няма право да се движи по пътя, за се нуждае от гумите си.

<< Обратно към новините