MAN TGE е готов и за планините

09.03.2021

MAN TGE е готов и за планините

MAN Truck & Bus представи в Австрия ван, готов за немислими досега операции. TGE 3.180 4x4 комби е оборудван със специално верижно задвижване тип „гъсеница“.


 

Това му позволява да се движи по заснежени склонове или разкаляни полета дори през зимата, например допланински терени, хотели или ски лифтове.

„Плъзгаш се по снега, това е страхотно“, казва Мартин Зелер, управител на MAN Truck & Bus в Инсбрук, описвайки опита си с преобразувания TGE. Компанията за обслужване на MAN, която той управлява, е превърнала автомобила в офроуд чудо. „TrackSystems - разработчикът и производителят на пакета за преобразуване - също е базиран в Тирол, и заедно искахме да покажем, че тази необичайна комбинация работи с MAN TGE,“ казва Зелер. Инициативата за преобразуването идва от двама търговци на ванове в австрийската провинция Тирол - Томас Кофлер и Фабиан Бонора. Резултатът изумява всеки, който види превозното средство.

Транспортерът за високопланински терени може да се използва, например, от оператори на ски лифтове в планински райони. Тъй като това е комби TGE с общо 8 места плюс шофьорско място, той може да превозва както хора, така и стоки. Доставките към отдалечени алпийски пасища дори през зимата, или удобният транспорт за гости до покрития със сняг алпийски хотел е възможно с TGE. Преобразуването може да се приложи към цялата гама ванове, например, за оборудване на панелен ван или двойна кабина с плоска платформа.

Преобразуването към „гъсенично“ задвижване отнема не повече от час. Сглобяването или разглобяването се извършва като смяна на гума, не е необходимо да се посещава специален сервиз. Адаптерна плоча, която е фиксирана с оригиналните болтове на колелата, прави връзка с осите. Лесното преобразуване позволява използването на вана целогодишно, ако е необходимо - вериги през зимата, гуми през лятото. Допълнителното тегло в сравнение с обикновеното оборудване с гуми е приблизително 300 килограма. Широчината на TGE се увеличава до 2,40 метра.

Офроуд, задвижването тип „гъсеница” позволява скорост от 25 до 50 км/ч и обикновено 1-ва до 3-та предавка на 8-степенната автоматична скоростна кутия, препоръчителна за това приложение. Благодарение на шасито Seikel, което е повдигнато с около 3 см, верижният транспортьор Innsbruck има достатъчен просвет за изпълнение на задачите си на екстремни терени. Задвижването е със стандартните дискови спирачки, не се изисква корекция. Преобразуваният TGE обаче няма право да се движи по пътя, за се нуждае от гумите си.

<< Обратно към новините