Във Франция глобяват при липса на стикер за сляпа зона

01.04.2021

Във Франция глобяват при липса на стикер за сляпа зона

Гратисният период за спазване на изключително непопулярните изисквания на Франция за стикери за „сляпа зана“ приключи на 31 март. Транспортните асоциации в цяла Европа продължават да лобират срещу стикерите, но в настоящия си вид те остават задължителни.



За тези, които все още не са запознати с новите правила - всички товарни превозни средства, работещи във Франция (както превозни средства за превоз на товари, така и пътници), трябва да бъдат снабдени със стикер, който да информира другите за слепи зони. Неспазването на това задължение може да доведе до глоба от четвърти клас, която обикновено е 136 евро.

Френското правителство публикува подробности за това къде да залепите стикерите. Новият регламент се прилага от 1 януари, но стриктното налагане на глоби за неспазването му започна едва от 1 април поради края на гратисния период.

Грозните стикери не се харесват от сектора на автомобилния транспорт в цяла Европа. Асоциациите на автомобилните превози в Нидерландия и Германия искат новите правила да бъдат премахнати, докато много френски превозвачи също не са впечатлени от стикерите.

Ерик Маасен ван ден Бринк, управител на холандската транспортна компания Bolk, която оперира с поне 10 превозни средства на ден във Франция, се аргументира още през февруари, че стикерите не служат за безопасност:

Ако това служеше за безопасност, нямаме нищо против. Напротив, всички ще сме „за“. Но този регламент беше грубо въведен от французите и наистина можете да поставите под съмнение неговия ефект върху сигурността.
Маасен твърди, че много автобуси и камиони вече са пълни с реклами. В резултат на това, докато хората видят стикера за сляпо място, инцидентът вече ще се е случил. Превозвачът също добавя, че има много големи превозни средства, на които компаниите не могат лесно да закрепят стикери.

Няколко други превозвачи, работещи в Европа, също се обявиха против стикерите. Templar European Logistics например ги нарече глупави, а White Transport Services също не са им фенове.

След като не успя да премахне стикерите, Нидерландската транспортна асоциация промени тактиката си като вече лобира, за да облекчи правилата. Иска се удължаване на гратисния период, изключения за камиони, които не влизат в градските райони, както и изключения за контейнерни превози.

В документ, публикуван на 31 март, транспортната асоциация информира превозвачите, че глобите няма да се прилагат във Франция в случаи, когато камионът има стикер (и) за сляпо място, но поставени на грешни места. Този конкретен гратисен период ще се прилага до края на тази година.

<< Обратно към новините