MAN Lion’s City E определи стандартите за пробег с едно зареждане

26.05.2021

Електрическият градски автобус на мюнхенския производител счупи 550-километровата бариера

 MAN Lion’s City E определи стандартите за пробег с едно зареждане

24 часа в експлоатация, без междинно зареждане, пробег от 550,8 км - това е впечатляващият резултат от тестовете на електрическия градски автобус MAN Lion’s City E. Изпитанието е проведено на 18 май в Мюнхен при реалистични условия.


Впечатляващият резултат на MAN Lion’s City E показва, че електромобилността вече навлиза в ежедневието и става истинска алтернатива за градския обществен транспорт. Пробегът от 550,8 км в реални условия ще позволи на транспортните оператори да покриват 99 % от ежедневните си маршрути без междинно зареждане, подчертават от MAN Truck and Bus.



Тестът е проведен по маршрутите на реалните автобусни линии 176 и X80 на оператора MVG. Lion’s City E се е движил с товар на борда и е спирал на всяка автобусна спирка. Експерти на TÜV SÜD са наблюдавали през цялото време работата на електрическия автобус. Руди Кухта, ръководител на отдела за автобуси в MAN Truck & Bus заедно с екипа си подготви MAN Lion’s City 12 E за изпитанието „MAN eBus Efficiency Run“ по градските линии на Мюнхен 176 и X80.

Изцяло електрическият градски автобус се е движил точно 24 часа по маршрутите между Карлсфелдер Щрасе, Моозахер и гара Пухаймер, с шофьори от MAN ProfiDrive зад волана. Пробегът за проверка на ефективността на MAN eBus е бил наблюдаван от журналистът Саша Бьонке, член на международното жури Автобус на годината и от експерти на официалния тестващ орган TÜV SÜD. Те лично са запечатали куплунга за зареждане на автобуса преди старта и са свалили печата след края на теста.



„Нашата цел беше да покажем, че с нашия Lion’s City E може да се измине много голям пробег в реални условия. И след като изминахме общо 550 км, определено можем да кажем, че го постигнахме”, казва Руди Кухта. И добавя: „Освен, че имаме електрически автобус, който е надежден, за нашите клиенти е много важен въпросът за обхвата с едно зареждане. В крайна сметка, в бъдеще, едно електрическо превозно средство трябва да може да поеме линии, които преди това са били обслужвани от автобуси с двигател с вътрешно горене и безпроблемно да свърши цялостната работа. С обхват от 550 километра това е възможно без междинно зареждане в 99 процента от случаите. Това означава, че клиентите могат да зареждат автобусите си в депото и не трябва да инвестират в допълнителна инфраструктура по маршрута – едно изключително важно предимство." Дори обхват от „само“ 400 километра или 300 километра би покрил съответно 98 и 89 процента от маршрутите, обслужвани от клиенти на MAN. Това показва анализът на 1325 маршрута, извършен от експерти от MAN Transport Solutions, като част от предлаганата консултантска услуга за компании, които оперират с електрически автобуси в градския обществен транспорт. Още през 2018 г. подразделението MAN Transport Solutions започна да предлага ноу-хау и услуги, за да улесни клиентите на марката при преминаване към електрическа мобилност.



Екипът на MAN eBus Efficiency Run е отделил специално внимание на това тестването на електрическия автобус да стане при възможно най-реалистични условия. MAN Lion’s City E се е движил през цялото време по действителен маршрут, спирал е на всяка автобусна спирка, отварял е вратите за пътници и ги е затварял. Тежести в салона са симулирали натоварване с пътници. „Движехме се частично натоварени при пролетни температури по относително равен градски и крайградски маршрут. Разбира се, това бяха благоприятни условия“, казва Хайнц Кийс, ръководител на маркетинга на автобуси в MAN Truck & Bus. Той добавя: „Независимо от това, пробег от 550 километра е повече от убедителен резултат и отразява положителния опит на много от нашите клиенти, които вече използват или са тествали MAN Lion’s City E.“

12-метровият електрически автобус, например, впечатли при пробната си експлоатация в Бадахос, Испания през миналата година. При предизвикателните температури от над 35 градуса, Lion’s City E изпълни пълна 16-часова смяна и покри целия маршрут на местния обществен транспорт с общо изминато разстояние от 284 километра. „В края на деня автобусът все още имаше приличен заряд. Това показва, че нашият електрически автобус може да се използва дори по маршрути, където експлоатацията на електрически превозни средства в миналото е била немислима“, казва Мануел Фрайле, ръководител продажби на автобуси в MAN Truck & Bus Iberia.

Успехът при теста отчасти се дължи на усъвършенстваната технология на акумулаторните клетки, разработена от Volkswagen Group, която MAN използва за електрическия автобус. Сложното управление на температурния режим на батерията осигурява високо ниво на заряд, независимо от годишното време. В резултат на това производителят гарантира, че при Lion’s City E пробегът с едно зареждане е до 270 км за целия експлоатационен живот на батериите. „Впечатляващата ефективност на електрическия автобус на MAN показа, че при оптимални ежедневни условия обхватът може да бъде далеч над 270 километра“, подчертва Хайнц Кийс.

Наред с иновативните технологии, ефективното шофиране също играе важна роля по отношение на пробега. Именно за това зад волана при теста в Мюнхен бяха опитните пилоти от MAN ProfiDrive. „Важно е да не се подценява влиянието на водача. Ето защо ние предлагаме специално обучение за икономично шофиране за водачи на нашия електрически автобус”, казва Кийс.

Обучението на водачите е основен елемент на цялостната концепция за електрическа мобилност. В MAN Truck & Bus твърдо вярват, че бъдещето на градската мобилност е електрическо. Поради тази причина компанията се е ангажирала с производството на изцяло с електрически превозни средства и свързаните с тях услуги. Операторите и клиентите намарката могат да се възползват от комплекс интегрирани консултации за електрическа мобилност и перспективни решения изобщо за бъдещата мобилност. Услугите и решенията са фокусирани върху въпроси като инфраструктура за таксуване, устойчивост и цифровизация. Експертите от MAN Transport Solutions анализират конкретни профили на маршрутите и изчисляват какъв ефект върху пробега имат топографията, броят на спирките или местните климатични условия...

С иновативните си електрически автобуси, подходящи за ежедневна употреба и свързаните услуги, MAN иска да осигури възможно най-добрата подкрепа за сектора на автомобилите за работа. Секторът, изключително важен за декарбонизация на транспорта и за постигане на неутралност на мобилността по отношение на парниковите газове. Пътят напред се очертава от законовите изисквания за намаляване на CO2. Европейският съюз вече прие „Директивата за чистите превозни средства“ и градовете трябва да създадат рамка за мобилност без емисии, като целта е да се премине от „ниски емисии“ към „нулеви емисии“.

Тенденцията към електрическа мобилност е особено очевидна в градските райони. През 2020 г. общият европейски пазар на електрически автобуси е бил над 2000 превозни средства и тенденцията е към нарастване. В MAN Truck & Bus очакват, че до 2025 г. половината от всички нови градски автобуси на MAN ще работят с алтернативни задвижващи технологии. За да отговори на нарастващото търсене на Lion’s City E, MAN продължава да увеличава производството си. През следващите години компанията ще може да произвежда до 2500 превозни средства в завода си в Полша. Ако търсенето продължи да нараства след 2026 г., производственият капацитет може да се увеличи допълнително.

Повече - в юнския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините