Тест: Renault Express Van и Renault Kangoo Van

28.06.2021

Тест: Renault Express Van и Renault Kangoo Van

​​​​​​​Изцяло новият малък ван Renault Express Van и новото поколение на бестселъра Renault Kangoo бяха главните герои в първите пътни тестове на обновената гама на Renault PRO+, които бяха организирани от Renault край Букурещ.


През тази година Renault прави мащабно стратегическо разширение и обновяване на гамата си от лекотоварни автомобили. В резултата на това се появиха изцяло новият модел Renault Express Van, тотално променен Renault Kangoo - в товарна и пътническа версия, нов пътнически Renault Trafic, който е наличен и в свръхлуксозен вариант SpaceClass. А до края на 2021 г. ще бъде представена и товарната версия на новия Trafic. Всичко това се случва след обновяването на големия Master през 2019 г.

В последната десетдневка на юни, край Букурещ, Renault даде възможност на журналисти от цяла Европа да тестват за пръв път на пътя обновената лекотоварна гама на френската марка. Естествено – начална и край на точка на тестовия маршрут бе централата на Dacia в румънската столица.

Там на разположение бяха автомобили от цялата обновена до сега лекотоварна гама на Renault PRO+. Фокусът бе основно върху карго версиите на Express и Kangoo. Налични за тест бяха и пътническата версия на новия Kangoo, както и Trafic и луксозният вариант Trafic SpaceClass.

Практичният Renault Express



Още първият досег с Renault Express показва, че „новобранецът“ предлага всичко важно за работата, за която е предназначен. Външният дизайн е изцяло в стила на актуалните леки и лекотоварни модели на френския производител.



Интериорът, макар да изглежда по-спартански предлага дори повече от най-нужното. На лице са множество системи за сигурност и в помощ на водача.

Гамата от двигатели включва 1,3-литров бензинов двигател TCe 100 FAP (75 kW - 200 Нм) и 1,5-литрови дизелови двигатели Blue dCi 75 (55 kW - 220 Нм) и dCi 95 (70 kW - 240 Нм). Всички силови агрегати са комбинирани с 6-степенна механична предавателна кутия. Част от гамата е и 1,5-литровият дизелов Ecoleader двигател Blue dCi 75.

Излизаме на пътя с Renault Express, оборудван с 1,3-литров бензинов двигател с мощност 100 к.с. Логично, заради турбопълненето и приличния въртящ момент, силовият агрегат осигурява отлична динамика. При това работата му е тиха и като цяло шофирането е приятно. Моделът вече има цени и се предлага у нас.

Повече Kangoo от преди
От пръв поглед се вижда, че новият Renault Kangoo е сериозно надграден. Външният дизайн е станал някак си по-строг, по-практичен и вдъхва усещане за динамика, аеродинамика и устременост.



Като говорим за новия Kangoo, не може да не започнем с ексклузивната иновация Open Sesame by Renault (Сезам отвори се от Renault). При нея е премахната В-колонката от дясно, което отваря изключителен товарен отвор с ширина 1446 мм.



Друга значима иновация е Easy Inside Rack. Това е високо монтиран багажник под тавана на автомобила, който минава и над главата на пътника и прави лесно транспортирането на дълги предмети – до 2,5 м, като стълби например. А с товарен обем от 3,9 куб. м, впечатлява дори късата версия на модела.

Вътрешният дизайн пък е достоен за лек автомобил. Интериорът предлага 60 л място за съхранение и възможност за две или три предни седалки. В новия Kangoo са вложени 12 нови системи за подпомагане на шофирането, като активен спирачен асистент, повишена видимост на сляпата зона, постоянна камера за заден ход, която е доста по-голяма и панорамна от тази в Express.



Новият Renault Kangoo Van се оборудва с 1,3-литров турбо-бензинов двигател (100 и 130 к.с.) и 1,5-литров турбодизелов двигател (75, 95 и 115 к.с.). При предавателните кутии изборът е между 6-степенна механична или 7-степенната автоматична EDC с двоен съединител, която не е налична само при двата силови агрегата с най-ниска мощност – 100 к.с. при бензиновия и 75 к.с. – при дизеловия. Два Ecoleader двигателя – 1,3-литровият бензинов TCe 130 и 1,5-литровият дизелов Blue dCi 95 – също са част от гамата и се предлагат с ограничение на скоростта до 110 км/ч.

В Букурещ на практика тествахме първо новия Renault Kangoo Van. Стартирахме от централата на Dacia с автомобил натоварен с 280 кг. Двигателят е дизелов, с мощност 95 к.с., а предавателната кутия е 6-степенна механична. За двигателите dCi на Renault e казано всичко, при това – отдавна. Тих, пъргав и еластичен силовият агрегат осигурява динамика присъща за лек автомобил. Возията – типично за френската марка е мека и плавна, а воланът е прецизен. В заключение може да се каже, че и с новия Kangoo френският производител се цели в десетката. Моделът е претърпял огромна еволюция, а оригиналните иновации, включени в него хвърлят ръкавицата към конкуренцията.

Повече - в юлския брой на списание КАМИОНИ

Лъчезар АПОСТОЛОВ
Букурещ - София

<< Обратно към новините