4271 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2021 г.

09.08.2021

Dacia Dokker отново е най-продаваният ван

4271 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2021 г.

4271 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България за периода 1 януари – 31 юли 2021 г. В тази бройка влизат ванове, пикапи и малки камиони от категория N1* (до 3,5 т), както и големи ванове от категория N2* (от 3,5 до 12 т).

[✕]

Очертава се в лекотоварния сегмент 2021 г., макар и трудна, да е по-добра от 2020 г., когато за 12 месеца бяха регистрирани едва 5103 лекотоварни автомобила от категория N1 и N2.

Категория N2 обхваща големите ванове и леките камиони – товарни превозни средства с допустима максимална маса от 3,5 до 12 т. От таблицата на регистрациите, по-долу, са извадени типичните камиони от категория N2, които са само 19 през седемте месеца на 2021 г. Добавени са обаче, без да бъдат включвани в общата бройка на регистрираните лекотоварни автомобили, някои модели от категория M1*, в която по принцип влизат леките автомобили. Така в таблицата са оставени пътническите (с до 8+1 места) „баничарки“, средни и големи ванове, чиито модели по принцип се предлагат и като лекотоварни версии от категория N1. Присъствието им в таблицата не променя статистиката, а е чисто информативно, тъй като при почти всички марки, тези модели се произвеждат и продават от лекотоварните подразделения.



От таблицата се вижда, че в категория N1 все още попадат и откровено леки автомобили, чиито производители са получили за тях хомологация като лекотоварни. В статистиката присъстват и няколко кемпера, които са в категория N1.

Ако се тръгне от горе-надолу за поредна година може да се каже, че пазарът на големи ванове от категория N2 в България си остава традиционно слаб. Новите регистрации в тази категория са едва 51, като традиционно най-силно е представянето на тежките версии на Mercedes-Benz Sprinter (19 бр.) и Iveco Daily (16 бр.). На общия фон през тази година се откроява и Peugeot Boxer (10 бр.).

Далеч по-пъстра и обнадеждаваща е картината в сегмента N1, където новите регистрации са 4220 – при 5060 за цялата 2020 г. Данните дават повод за оптимизъм, че за пазара втората пандемична година ще е далеч по-добра от първата. За пореден път безспорен хегемон в категорията е Dacia Dokker Van. Въпреки, че бе спрян от производство неотдавна и бе заменен от Renault Express Van, за първите седем месеца на годината Dokker е най-продаваният лекотоварен модел у нас с 1332 регистрации, което прави над 31% от регистрираните нови автомобили от категория N1 и нови лекотоварни автомобили изобщо. Със солиден дял в статистиката е и „братовчедът“ Renault Master с 520 броя, а на трето място в категория N1 са хомологираните като лекотоварни версии на другия бестселър на румънската марка – Dacia Duster. Като добро може да се окачестви представянето и на традиционните големи ванове Peugeot Boxer (189 бр.) и Iveco Daily (164 бр.). Следват доказани модели като Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Ford Transit, Volkswagen Caddy, Citroen Jumper, пътническият Peugeot Rifter, Opel Combo, Volkswagen Crafter, Mercedes-Benz Sprinter...

Не можем да не отбележим присъствието в статистиката на първите два напълно електрически Mercedes-Benz еSprinter, регистрирани у нас, както и на два електрически малки вана Renault Kangoo Express Z.E. С това и с още един нов Nissan e-NV 200 обаче се изчерпва приносът на новите регистрации на ванове към електрификацията на лекотоварния сектор у нас през първите седем месеца на 2021 г.

Общо 285 са регистрираните нови пикапи у нас през първите седем месеца на годината. Всички са в категория N1. Както и през миналата година при еднотонните покапи най-добре се представя Toyota Hilux (88 бр.). Следват Nisan Navara (60 бр.) и европейският хегемон Ford Ranger (51 бр.). в статистиката фигурират и два пикапа RAM 1500. Типично американският модел бе лансиран неотдавна и на европейския пазар от Fiat Chrysler Automobiles.

Лъчезар АПОСТОЛОВ
_________________________________________________________________________________________________
* Категория М1 – превозни средства за превоз на пътници с не повече от 8+1 места за сядане и без места за правостоящи пътници;
* Категория N1 – превозни средства за превоз на товари с технически допустима максимална маса до 3,5 т;
* Категория N2 – превозни средства за превоз на товари с технически допустима максимална маса над 3,5 т, но не повече от 12 т;

<< Обратно към новините