Тест: 1918,9 км на един дъх с Renault Express Van

24.09.2021

Тест: 1918,9 км на един дъх с Renault Express Van

София – Белград – Загреб – Любляна – езерото Блед в Северна Словения и обратно – или общо над 1900 км за два дни. Това бе маршрутът, по който списание камиони направи бърз супертест на компактния ван Renault Express Van


Чисто новият модел на френския производител ни бе предоставен от представителството Рено Нисан България и един от официалните дистрибутори на марката у нас Ауто Франс 3000.

На европейските пазари Renault Express се предлага само в товарен вариант. В лекотоварната гама на Groupe Renault той замени бестселъра на производителя – Dacia Dokker. Още при лансирането на модела през пролетта на 2021 г. стана ясно, че това е практичен и ефективен ван, който търси най-доброто съотношение между качество и цена.



Животът на борда е комфортен с почти 48 л пространство за съхранение. Изключително широката плъзгаща се странична врата от 716 мм позволява лесно товарене. Товарното пространство зад преградата е дълго 1,91 м и има обем до 3,7 м³. Товарната дължина може да бъде увеличена до 2,36 м чрез премахване на седалката на пътника и завъртане на мрежестата преграда, ако е избрана такава. Renault Express може да поеме максимален полезен товар от 780 кг при бензиновата версия и 650 кг при дизеловата версия.

Моделът предлага, като стандарт или опция и значително повече свързаност от предшественика си. В Европа Renault Express Van се предлага с 1,3-литров бензинов двигател TCe 100 FAP (75 кВт - 200 Нм) и с 1,5-литрови дизелови двигатели Blue dCi 75 и 95 (55 кВт - 220 Нм и 70 кВт - 240 Нм съответно). Всички двигатели са напречно разположени и са комбинирани с 6-степенна механична трансмисия. Част от гамата е и 1,5-литровият дизелов двигател Ecoleader Blue dCi 75, който може да бъде ограничен до максимална скорост от 100 км/ч за гарантирано нисък разход на гориво, независимо от стила на шофиране на водача.

Renault Express Van е наличен в една дължина - 4393 мм и в една колесна база - 2812 мм.



За теста до Словения и обратно разполагаме с Renault Express Van версия ZEN F E1 AB6T Това е по-високото ниво на оборудване, като към стандартната екипировка са добавени и някои от възможните опции.

Двигателят е познатият дизелов, четирицилиндров, редови 1,5 dCi в по-мощният вариант, който предлага максимална мощност от 95 к.с. при 3000-3750 об./мин и максимален въртящ момент от 240 Нм при 1750-2000 об./мин.

Още първите впечатления са, че автомобилът е удобен и приятен за шофиране. Возията е мека, типично за Renault, а въпреки, че автомобилът почти не е натоварен – той седи стабилно на пътя, дори в завои с висока скорост, а воланът е „послушен“. В кабината и фургона не се долавят дразнещи паразитни шумове и дрънчене. Изключително тих за дизел, двигателят Blue dCi 95 ускорява бързо до максимално разрешената скорост от 120 км/ч и я поддържа без проблеми. Нещо повече – от тази скорост изпреварването на по-бавни участници в движението не е никакъв проблем.

Може да се каже, че Renault Express Van е едно наистина добро предложение на разумна цена. Остава да се види дали ще повтори пазарния успех на Dacia Dokker - бестселъра, когото Express наследи.

А по-подробно за теста - в октомврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.

София – Блед – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините