Transpress: Над 30% повече пратки преди Black Friday

18.11.2021

Transpress: Над 30% повече пратки преди Black Friday

За да отговорят на предизвикателствата, тази година в компанията са увеличили екипа и автопарка си, а с промяна на процеси и маршрути доставката от и до Европа е съкратена с 24 ч спрямо 2020 г.

[✕]

Водещата транспортно-логистична компания Transpress отчита, че от началото на месеца на намаленията – ноември, до днес се регистрира  35% увеличение на броя на куриерските пратки спрямо миналата година. От компанията очакват предпразничният сезон тази година да е още по-натоварен от предходната, в която бяха поставени рекорди в онлайн пазаруването у нас, форсирано от новата COVID реалност.

“За периода ноември и декември 2020 г. отчетохме над 40% ръст на пратките спрямо 2019 г. Въпреки че тръгваме от тази висока база, тази година имаме основание да очакваме възходящият тренд да продължи и да имаме сходно увеличение”, прогнозира Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress.

От началото на ноември в компанията наблюдават бум на превозите на техника, стоки за бита, авточасти, текстил и облекла и хранителни продукти. Много бизнеси са започнали зареждането за предпразничното пазаруване още в края на лятото, като се наблюдава и презапасяване, за да се избегнат рисковете в прекъсването на веригата на доставки. Затова в Transpress отчитат ръст от близо 30% на складовите услуги, което носи гъвкавост в динамични времена и позволява на клиентите да използват и заплащат конкретния капацитет, който им е необходим в момента.

“Предпразничният сезон е пикът и най-голямото предизвикателство за транспортно-логистичните компании. Тази година със сигурност всички са по-подготвени от миналата, но потенциалните затруднения за изпълнение на доставките са много. Увеличеното търсене, трудността за планиране заради някои нарушения във веригата на доставки, рискът вирусът да извади от строя служители, както и агресивната политика на транспортни компании от Западна Европа да наемат български шофьори като сезонни работници в предпразничния период, не могат да бъдат пренебрегнати. Но с добро планиране, гъвкавост и оптимизации можем да отговорим на тях”, споделя Веселин Стоянов и уточнява, че по време на пика през миналата година в Transpress са успели да задържат качеството си, като 98,5% от пратките са били доставени в срок и без възражения.

Друга тенденция, която от Transpress отчитат през последната година, е увеличаването на запитвания от китайски компании за цялостно транспортно-логистично обслужване в България – от митническото обслужване, през складиране и разпределение на пратки до транспортирането им до Европа. Значително е нараснал и товаропотокът от Турция към Европа заради изместването на някои производства в южната ни съседка с цел съкращаване на веригата на доставка.

<< Обратно към новините