Първи тест на новия Ford E-Transit

09.12.2021

Пазарният старт на електрическия двутонен ван е през пролетта на 2022 г.

Първи тест на новия Ford E-Transit

Напълно електрическият двутонен ван Ford E-Transit е на път да вдигне високо летвата при електрическите автомобили в сегмента на големите ванове – с иновативната си силова линия, с нивото си на оборудване, с товароносимостта си и с декларирания пробег с едно зареждане от 317 км по WLTP.



Това накратко са заключенията от първите пътни тестове на новия Ford E-Transit. В първия ден на декември от Ford дадоха възможност на членовете на международното жури Ван на годината, сред които и представител на списание КАМИОНИ, да изпробват в на пътя новия електрически двутонен ван, с уговорката, че моделът все още е на ниво „прототип“.



Тестовете бяха в околностите на турския град Коджаели, където в завода на Ford Otosan се произвеждат E-Transit и батериите за него. Едновременно с тестовете членовете на журито имаха възможност да надникнат и в завода, където заради производството на E-Transit и батериите са направени сериозни инвестиции и разширения.

Точно там, в производствените халета, най-добре се вижда защо E-Transit се готви да зададе нови стандарти в сегмента. Двутонният електрически ван се различава коренно от всичко, представено в сегмента на големите електрически ванове от другите производители до сега. Той е със задно предаване, а електродвигателят е разположен над задния мост, под товарното пространство. Изцяло нова е конструкцията на задното окачване и задния мост. Мостът е независимо окачен, а не цял, както при конвенционалната версия. На практика електрическото задвижване е модулен тип. Мостът и електродвигателят се монтират предварително към специално разработен метален фундамент, а след това целият модул се захваща към рамата – независимо дали тя е на ван – затворен фургон или на шаси-кабина. В резултат на тази конструкция товарната височина е нараснала с незначителните 50 мм.



Батериите са разположени пред задния мост, по пода на товарното пространство. Стандартният им капацитет е 68 кВтч и осигуряват впечатляващ за сегмента пробег с едно зареждане от 317 км по WLTP. Батерията на E-Transit може да се зарежда от 15 % до 80 % за 34 минути от 115 кВт променливо токово зарядно устройство. Пълното зареждане от стандартно 230-волтово захранване с променлив ток отнема малко над 8 часа. Мощният електродвигател осигурява въртящ момент от 430 Нм, като се предлага с възможност за избор на две мощности - 135 кВт или 198 кВт.

Широката гама на Ford E-Transit включва 25 варианта - с различна дължина, височина и обем на товарното пространство, единична или двойна кабина, версия микробус… Моделът идва с три варианта на допустимата максимална маса - 3,5 тона, 3,9 тона и 4,25 тона. И сега внимание - полезният товар при най-тежката версия е до 1758 кг!

Тестовете в околностите на Коджаели бяха по около 100-километров маршрут, който включваше магистрала и двулентов път с много изкачвания и стръмни наклони.



Кабината на Ford E-Transit веднага впечатлява с комфорта, ергономията и практичността си. Водачът седи нависоко, има отлична видимост навън и удобен достъп до всички уреди за управление. Големият 12-инчов сензорен екран на централната конзола, част от новата информационно-развлекателна система Ford SYNC 4, впечатлява с ясния си и кристален образ и с бързата и точна реакция при докосване. Под него е превключвателят за управление на силовата линия, в следата на който има бутон за избор на едното от двете нива на рекуперация на енергия в батерията при отпускане на газта или спиране.



При теста в Коджаели можеше да се усети, че точно умелото боравене с газта и степента на рекуперация, особено при движение по пресечени терени, осигурява дългия пробег с едно зареждане. В същото време мощният електродвигател, особено този със 198 кВт, дърпаше уверено големия ван дори при сериозните изкачвания по хълмовете над Коджаели. На магистралата E-Transit развърта бързо и безпроблемно поддържа скорост. В движение се видя също, че всичко в новия електрически ван на Ford е изработено качествено и напасвано перфектно. За това и при неравности и при високи скорости липсват паразитни шумове и вибрации. А индикацията за разреждането на батерията показваше, че декларираният пробег с едно зареждане е напълно постижим.

Моделът идва и с цялостен пакет от инструменти за свързаност, управление на парка и дистанционен контрол на превозното средство и зареждането на батериите. При стартирането на доставките през пролетта на 2022 г. Ford E-Transit ще бъде достъпен за всички клиенти с напълно изчерпателна стандартна спецификация, включваща усъвършенствани технологии, които правят преминаването към електрифициран автопарк по-лесно.

Повече за първия тест на Ford E-Transit и за завода на Ford Otosan в Коджаели – в следващ брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините