Тест: Renault Kangoo Van E-TECH и Renault Master E-TECH

30.06.2022

Тест: Renault Kangoo Van E-TECH и Renault Master E-TECH

Разход на електроенергия от около 14-15 кВт на 100 км пробег, комфорт за водача и впечатляващо пътно поведение, интелигентно оборудване…



Това са отличителните белези на новия електрически малък ван Renault Kangoo E-TECH. При модела в същото време липсват каквито и да било компромиси с товароносимостта и товарния обем.

Новото поколение на електрическата версия на малкия ван на Renault бе представено неотдавна, а през първата половина на юни журналистите от международното жури ван на годината, сред които и представител на списание КАМИОНИ, имаха възможност да тестват модел в околностите на Париж.

За да илюстрират стремежа си към тотално безкарбоново бъдеще домакините от Renault бяха осигурили възможност за първи тестове и на обновена версия на големия си електрически ван Renault Master E-TECH, който идва с нова батерия и удължен пробег с едно зареждане.



Renault Kangoo Van E-TECH носи всички отличителни характеристики и функционалности на конвенционалната версия на модела, оборудвана с ДВГ. На първо място това са революционните иновации Open Sesame by Renault с най-големия страничен отвор на пазара от 1,45 м и иновативният интериорен багажник Easy Inside Rack. Kangoo Van E-TECH е оборудван с електродвигател, който задвижва предните колела и има мощност от 90 кВт и максимален въртящ момент от 245 Нм. Благодарение на тази силова линия Kangoo Van E-TECH Electric може да се похвали с пробег до 300 км по цикъла WLTP. По време на тестовете край Париж всичко това можеше да се усети.



Големият електрически ван на Renault, Master Van E-TECH е получил нова батерия с капацитет 52 кВтч, която заменя предишната с капацитет 33 кВтч. По този начин, според производителя, пробегът с едно зареждане е увеличен до 200 км по цикъла WLTP. В допълнение Master E-TECH разполага с енергийно ефективен електродвигател с мощност 57 кВт. Избираемият от водача режим Eco ограничава максималната мощност и осигурява удължаване на пробега.

При тестовете на пътя се видя, че при умело боравене с режимите на управление консумацията на големия ван може да бъде сведена до 26-27 кВт/100 км, което показва, че пробегът от 200 км с едно зареждане е напълно постижим при капацитета на новата батерия. В същото време стана ясно, че ъпгрейдът на сегашното поколение на електрическия Master е само прелюдия към изцяло ново поколение на модела, което вече е разработено и ще дойде на пазара до 2024 г.

Повече – в юлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg

Париж – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините