VWCV инвестира 21 милиона евро в повишаване квалификацията на работниците

31.08.2022

VWCV инвестира 21 милиона евро в повишаване квалификацията на работниците

Автономно шофиране, електрически превозни средства, нови бизнес модели и висококвалифицирана работна сила: със стратегията „GRIP 2030“ Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) продължава да напредва с трансформацията на марката към водещ доставчик на решения за устойчива мобилност.



Херберт Дис, председател на управителния съвет на Volkswagen AG, Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen и на Brand Group Volume, заедно с други членове на управителния съвет на групата и Даниела Кавало, председател на работническия съвет , се срещнаха в главния завод на VWCV в Хановер, за да обсъдят стратегическите цели на марката и бъдещия фокус на обекта.

„Трансформацията на завода в Хановер е символ на широкообхватната промяна на бранда“, каза Карстен Интра, председател на Управителния съвет на марката VWCV. „В съответствие с нашата стратегия „GRIP 2030“, ние ще увеличим електрическия дял на нашия автопарк до повече от 55 процента до края на десетилетието. Положихме основите за това тази година с началото на производството на ID. BUZZ. Допълнително подготвяме производствената база за производство на електрически превозни средства и обучаваме работната сила за бъдещите задачи в силно автоматизирана дигитална фабрика.“

Технологичната промяна на обекта беше особено забележима през последните три години, каза Интра. „Сега имаме някои зони във фабриката, където 93 процента от задачите се изпълняват от роботи.“

Едновременно с това успешното трансформиране на работната сила е един от стратегическите стълбове в този процес, добавя той. „Един модерен завод изисква служителите да имат и нови умения. Да ги вземем с нас в бъдещето е една от най-важните задачи на бранда. Заедно с работническия съвет ние взехме правилните решения за това и ще инвестираме 21 милиона евро до края на десетилетието в повишаване на уменията на служителите“, подчертава Интра.

По време на Симпозиума в обекта служители от производствения отдел направиха презентация на съвременните технологии в производствената база. Хендрик Фолксман, машинен оператор в каросерийния отдел, демонстрира практическото използване на смарт часовник. Фолксман получава важна информация за инсталацията и машините, изпратена директно до китката му, и по този начин е в състояние незабавно да идентифицира и отстрани всички проблеми, например с роботите.

Особен акцент беше поставен върху промените след последния симпозиум през 2019 г., преди пандемията от коронавирус, и успешните стартирания на новите Multivan и ID. BUZZ.

Те включват:

Производство:

Повишена ефективност в резултат на автоматична система за подреждане в пресовия цех: след като бъдат пресовани, частите се натрупват автоматично в купчини от робот.

Въвеждане в експлоатация на нова система за рязане на плочи в пресовия цех, заменяща множество стари системи. Системата нарязва доставените стоманени рулони на съответните парчета ламарина, необходими за по-нататъшна работа в пресовия цех.

Дигитализация и автоматизация в цеха за каросерии: в новите сградi вече няма нужда от синхронизирано, повтарящо се вмъкване на части. Роботите вече изваждат частите направо от контейнерите.

Модернизирано съоръжение за сглобяване с нови линейни секции за електрически характеристики и с подобрена ергономичност.

Персонал:

За обучението на работната сила в умения на бъдещето Volkswagen Commercial Vehicles инвестира общо 21 милиона евро отсега до края на десетилетието.

Общо около 29 000 дни обучение за новите превозни средства: 5 000 служители са интензивно обучени при стартирането на новия Multivan и ID. BUZZ.

Начало на програми за трансформация, в които служителите се обучават за задачи, които ще бъдат все по-необходими в бъдеще в производствените операции. Например производствени работници придобиват нови умения за 180 дни, за да станат анализатори на данни.

Инфраструктура и логистика:

Изграждане на нов логистичен център (16 000 кв. м) и мост, свързващ го с производствената база.

Въвеждане в експлоатация на XXL асансьор (23 метра дължина и 3 метра ширина) за самоуправляващи се транспортни машини с дължина до 20 метра и товароподемност до 45 тона.

Начало на строителството на ново производствено хале за бъдещо производство на автомобили. Разширяване на автономно изпълняваните транспортни задачи в производството.

Експлоатация:

около 40 процента от транспортирането на части в процеса на производство на превозни средства се извършва от автономни транспортни средства.

<< Обратно към новините