Новият Isuzu D-Max - пикап без компромиси

07.06.2012

Новият пикап Isuzu D-Max беше представен на изложението Бирмингам, където за пръв път беше разбулено информационното затъмнение относно цените му на европейските пазари. Нашият специален пратеник в Бирмингам, който отдавна е фен на D-Max, определено има какво да сподели за новия модел след завръщането си от Мъгливия Албион...

Новият пикап Isuzu D-Max беше представен на изложението Бирмингам, където за пръв път беше разбулено информационното затъмнение относно цените му на европейските пазари. Нашият специален пратеник в Бирмингам, който отдавна е фен на D-Max, определено има какво да сподели за новия модел след завръщането си от Мъгливия Албион.

 

 

Isuzu представи новия D-Max още на автосалона в Женева през март, но едва в Бирмингам бяха обявени някои много важни подробности, свързани с неговите товарни характеристики и цени. Както си му е редът за едно специализирано изложение за товарни автомобили, в изложбения център NEC най-после дебютира и модификацията с единична кабина, която ще се предлага и със задвижване 4х4.

Първото и най-важно нещо, от което се интересуват заклетите фенове на Isuzu, безспорно е двигателят. Подобно на останалите производители на пикапи и лекотоварни автомобили, Isuzu също демонстрира умения в дисциплината Down-Sizing (т.е. намаляване на работния обем), само че не в толкова драстични мащаби. Японските конструктори са се ограничили до смаляването на досегашния 3-литров турбодизел до 2,5 л, отказвайки да се хванат на „хорото” на конкуренцията, кротко потропващо около критично ниските за класа на пълноразмерните пикапи стойности от 2,0 – 2,2 л.

Новият мотор на Isuzu генерира 163 к.с. и 400 Н.м благодарение на битурбо технология и горивна уредба Common Rail с високо налягане на впръскване. Агрегатът върви в комплект с 6-степенна механична или 5-степенна автоматична скоростна кутия, като и двете са съвсем нови разработки на Isuzu. Основната цел на цялата тази оптимизация е една – намаляването на разхода на гориво, чиято средна стойност се ограничава до скромните 7,4 л/100 км (-10% в сравнение с досегашния модел).

Както вече стана ясно, новият D-Max ще продължи да се предлага в три различни варианта на кабината – двойна, единична и удължена. На първо време на европейските пазари ще бъдат пуснати първите две модификации, а удължената кабина ще ги последва след няколко месеца. Цените на модела в Обединеното Кралство стартират от 14 499 паунда (34 780 лв.) за D-Max Single Cab 4x2 и достигат 21 499 паунда (51 580 лв.) за върховото изпълнение D-Max Double Cab 4x4 с всички екстри и автоматична трансмисия.

Пикапът изглежда фантастично на снимка, но е още по-впечатляващ на живо, особено в свръхлуксозния вариант V-Cross, който събра очите на посетителите на CV Show в Бирмингам. Интериорът му предлага превъзходен комфорт и огромно пространство за краката на пътниците на задния ред седалки – нещо, с което доскоро можеха да се похвалят много малко пикапи.

D-Max ще участва в теста за определянето на носителя на престижната титла International Pickup of the Year, който ще се проведе в началото на октомври във Великобритания (дължим извинение на всички, които информирахме предварително, че има шанс България да е домакин на теста; просто този път офертата от Англия беше по-добра). Дали той ще успее да се справи със силни противници като новите Ford Ranger и Mazda BT-50, ще научите в реално време на адрес www.pikapi.bg.

 
Single Cab
King Cab
Double Cab
Работен обем
2499 см3
Степен на сгъстяване
17:1
Еконорма
Евро-5
Макс. мощност
163 к.с. (3600 об/мин)
Макс. въртящ момент
400 Н.м (1400 об/мин)
Скоростна кутия
6МТ
6МТ
6МТ / 5АТ
Задвижване
4х2 / 4х4
4х4
4х4
Дължина
5315 мм
5295 мм
5295 мм
Ширина*
1860 мм
1860 мм
1865 мм
Височина**
1780 мм
1780 мм
1785 мм
Междуосие
3095 мм
3095 мм
3095 мм
Просвет
225 мм
225 мм
235 мм
Преден ъгъл на проходимост
30°
30°
30°
Заден ъгъл на проходимост
22°
22°
23°
Ъгъл на рампата
22°
22°
22°
Диаметър на завой
12,2 м
Товарна дължина
2305 мм
1795 мм
1552 мм
Товарна ширина
1570 мм
1530 мм
1530 мм
Товарна височина
440 мм
465 мм
465 мм
Ремарке (със / без спирачки)
3000 / 750 кг
Разход на гориво, градско
8,9 л/100 км
Разход на гориво, извънградско
6,5 л/100 км
Разход на гориво, среден
7,4 л/100 км
Емисии СО2
194 г/км
Резервоар
69 л
Макс. скорост
180 км/ч
Цена, без ДДС***
34 780 лв.
40 165 лв.
42 560 лв.
* Без страничните огледала
** Без релсите на покрива
*** Във Великобритания

<< Обратно към новините