International Pickup of the Year: Шест пикапа в спор за престижното отличие

05.10.2012

Тестът, на който се базира изборът на Международен пикап на годината (International Pickup of the Year), през тази година се проведе в началото на октомври на английското офроуд трасе Милбрук. В него взеха участие шест нови модела: Ford Ranger, Isuzu D-Max, Volkswagen Amarok, Great Wall Steed, SsangYong Korando Sports и Fiat Strada, всеки от тях на разположение в различни версии, подходящи за тежки офроуд изпитания и пътни тестове. PIKAPI.bg не пропусна отличната възможност да почерпи информация директно от извора...

Тестът, на който се базира изборът на Международен пикап на годината (International Pickup of the Year), през тази година се проведе в началото на октомври на английското офроуд трасе Милбрук. В него взеха участие шест  нови модела: Ford Ranger, Isuzu D-Max, Volkswagen Amarok, Great Wall Steed, SsangYong Korando Sports и Fiat Strada, всеки от тях на разположение в различни версии, подходящи за тежки офроуд изпитания и пътни тестове. PIKAPI.bg не пропусна отличната възможност да почерпи информация директно от извора.

Единадесет излъскани нови пикапа – по две модификации от пълноприводните модели Ford Ranger, Isuzu D-Max, Volkswagen Amarok, Great Wall Steed и SsangYong Korando Sports плюс един Fiat Strada с предно задвижване за цвят – цялата тази автомобилна флотилия се беше строила в пълна бойна готовност в една необичайно суха (с не повече от 60-70% влажност на въздуха J) октомврийска сутрин на пистата Милбрук, разположена на един час път северно от Лондон. Предстояха им двудневни тестове на асфалт, макадам и офроуд трасе с дълбоки кални коловози, стръмни наклони и водни ями.

Ако хвърлите един бегъл поглед върху характеристиките на тестовите пикапи, ще стигнете до извода, че повечето от тях (с изключение на Fiat Strada) са с напълно съпоставими характеристики – двойна кабина, задвижване 4х4, просторен товарен отсек и дизелови двигатели с работен обем от 2 до 2,5 л. Ако обаче си направите труда да проверите собственоръчно всеки сантиметър от каросерията им и след това ги вкарате в кал до ушите, ще се уверите в нещо изключително интересно: едно толкова прагматично превозно средство като пикапа може да бъде конструирано по коренно различен начин.

Нямам предвид само очевидните факти като този, че SsangYong-ът например е с меки пружини на задния мост и е толкова малък просвет, че практически не става нито за транспорт на тежки товари, нито за сериозен офроуд. Не визирам и колосалната разлика между Volkswagen Amarok и Great Wall Steed във всяко отношение. Говоря за това, че дори толкова близки по замисъла си пикапи като Ford Ranger и Isuzu D-Max са изпълнени по строго индивидуален начин.

И така, нека да насочим вниманието си първо към „предучилищната” група на пикапите, на които предстои дълъг път на развитие, докато достигнат нивото на „зрелостниците”. Както лесно можете да се досетите, в тази група попадат Fiat Strada, SsangYong Korando Sports и Great Wall Steed. Ако щете  вярвайте, но между тези три модела има по-малко прилики, отколкото между Trabant и Rolls-Royce...

Пълният текст на теста International Pickup of the Year  можете да прочетете в следващия брой на сп. КАМИОНИ, приложение ВАНОВЕ.

 
PIKAPI.bg

<< Обратно към новините