Renault обнови Kangoo

сп. Логистика, 2013, бр.2
02.04.2013

Renault обнови Kangoo

Европейският лидер по продажби на ванове – Renault, реши в началото на 2013 г. да обнови лекотоварния Kangoo. Бестселърът, който държи 17,4% от целия пазар, е претърпял значителни корекции, сред които на очи се набиват новите му предница и интериор. Дизайнът на Kangoo е в тон с новата стилистична линия на френската марка, чието последно превъплъщение беше дъщерният модел Dacia Dokker.

Европейският лидер по продажби на ванове – Renault, реши в началото на 2013 г. да обнови лекотоварния Kangoo. Бестселърът, който държи 17,4% от целия пазар, е претърпял значителни корекции, сред които на очи се набиват новите му предница и интериор. Дизайнът на Kangoo е в тон с новата стилистична линия на френската марка, чието последно превъплъщение беше дъщерният модел Dacia Dokker.

Фейслифтът на Kangoo, наречен Фаза 2, покрива пълната гама на модела – от Kangoo Van, Compact и Maxi до електрическите ванове Kangoo Z.E. и Kangoo Maxi Z.E. Всички те се отличават с ново, по-голямо и по-изпъкнало лого на предната решетка, нови предни и задни светлинни тела, нови странични огледала и предна броня. Тези компоненти се преливат по-хармонично, придавайки на автомобила по-завършен вид и усещане за по-високо качество.


Таблото на новото Kangoo също е съвсем ново, както и воланът. Централната конзола продължава да приютява голяма багажна ниша, която се цени особено много от професионалистите. Панелите на вратите са преработени с цел постигането на по-висок комфорт.
Производствената гама включва по седем модификации за всяка от трите възможни дължини на каросерията (Kangoo Van, Compact и Maxi) плюс два вида задвижване (двигатели с вътрешно горене и електричество) и избор между 2- и 5-местни варианти. Новост е тройната предна седалка, която се предлага като опция при всички версии с изключение на Kangoo Z.E., Maxi Z.E и Kangoo Maxi с 5 места.


Дизеловите двигатели Energy dCi 75 (75 к.с.) и Energy dCi 90 (90 к.с.) могат да се похвалят със среден разход само 4,3 л/100 км, като емисиите им СО2 са едва 112 г/км. По-мощните мотори Energy dCi 110 (110 к.с.) и Energy TCe 115 (115 к.с.) отделят съответно 115 и 140 г/км емисии СО2.
Стандартното оборудване вече включва индикатор за смяна на предавките, който заедно с режима ECO допринася за допълнителното намаляване на разхода на гориво с до 10%. Сервизните интервали са удължени до 2 години или 40 000 км при конвенционалните модификации (спрямо 2 години/30 000 км при актуалното досега поколение на Kangoo).


Списъкът с опции е разширен с новата мултимедийна система R-Link, която включва вградена в таблото навигация TomTom® LIVE и редица новаторски функции, например възможност за проверка на електронната поща. Дори най-опростените модификации на предлаганите радио-CD-та са снабдени с USB и Bluetooth.
На разположение е ново поколение на електронната стабилизираща система ESC с асистент за потегляне по наклон и електронен модул за подобряване на сцеплението при лоши пътни условия. Изображението от опционалната камера за заден ход пък се подава към дисплей, вграден в сенника на шофьора. Естествено, Renault продължава да предлага и всички типични за марката практични екстри, включително плъзгащ капак в задната част на покрива, благодарение на който могат да се транспортират извънредно дълги товари.

 

 

Fiat Ducato се клонира в Ram Promaster


Още през миналата година Fiat, в качеството си на собственик на Chrysler, обяви, че ще пусне на северноамериканския пазар своя лекотоварен модел Ducato, брандиран като Ram Promaster, но досега не беше ясно какви точно ще бъдат промените и кога ще бъдат реализирани те. В крайна сметка италианците решиха да оборудват базовия Ram Promaster 1500 с 3,6-литров бензинов двигател Pentastar V6 с мощност 280 к.с. и въртящ момент 353 Н.м. в комбинация с 6-степенна автоматична скоростна кутия.
Като опция ще се предлага и стандартният европейски 3-литров турбодизел (174 к.с., 400 Н.м) в комплект с 6-степенна автоматизирана трансмисия. Максималното допустимо тегло ще бъде 5700 кг (включително прикаченото ремарке).
На разположение на задокеанските клиенти ще са 13 различни конфигурации на каросерията с избор между две височини на покрива, три междуосия и четири дължини. Максималният товарен обем ще бъде 15 куб. м – постижение, нареждащо Ram Promaster непосредствено след другия европейски ван, който проби на американския пазар – Dodge Sprinter (Mercedes Sprinter).
Моделът ще се произвежда в завода на Chrysler в Салтильо (Мексико). След дебюта си през 2014 г. той ще трябва да се конкурира с още два европейско-американски лекотоварни модела – Ford E-Series (Ford Transit) и Nissan NV400 (Renault Master).

 

 

Положителни оценки за електрическия Nissan e-NV200


Лекотоварният електромобил Nissan e-NV200 получи положителни оценки за практическата си приложимост от пет лизингови компании, шест фирми с големи автопаркове и три водещи компании в областта на определянето на остатъчната стойност на употребявани автомобили. Всички те посетиха завода на Nissan в Барселона, където подложиха новия e-NV200 на обстойни тестове.
„След като имаха възможност да шофират e-NV200, клиентите ни се убедиха в ползите от експлоатацията на електрически ванове за някои специфични транспортни дейности. Лекотоварните автомобили са инструменти за работа и затова при тях е особено важно да се ограничат разходите за гориво“, заяви Матю Дейл, шеф на лекотоварното подразделение на Nissan.
Тъй като остатъчната стойност след няколкогодишна експлоатация също е от ключово значение за покупката на електрически ванове, положителното мнение на най-големите специалисти в тази област е допълнителен стимул за потенциалните клиенти.
Тестовете в Барселона бяха предшествани от дългосрочна тестова програма, в рамките на която през 2011 и 2012 г. British Gas, FedEx и Japan Post Service всекидневно експлоатираха Nissan e-NV200. Планира се серийното производство на модела да стартира през 2014 г.  
 

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините