Това са новите Renault Master и Renault Trafic

24.06.2019

Това са новите Renault Master и Renault Trafic

Новите Renault Master и Renault Trafic вече са факт. По-модерни, по-оборудвани, по-сигурни и по-ефективни. Двата модела трябва да маркират и затвърдят прогреса на Groupe Renault в лекотоварната гама. За това след представянето им през април тази година френският производител организира и първия тест на новите версии на средния и големия ван в своето портфолио.

Красивите околности на португалския курортен град Кашкайш бяха избрани от Groupe Renault за арена на първите тестове за журналисти на новите Renault Master и Renault Trafic. На атлантическото крайбрежие, по пресечен терен и по разнообразни пътища, двата лекотоварни автомобила от богатото портфолио на френския производител демонстрираха прогреса в лекотоварната гама, заявен от Renault през април тази година при представянето на двата модела. Още тогава бе обявено че новите Trafic и Master идват в крак с пазарните тенденции и нуждите на клиентите и целта им е да превърнат лекотоварната гама на Renault от локален в глобален лидер.

Новият Master
Започваме с по-големия ван – Renault Master, защото при него като че ли новостите са повече, а и от последното му обновяване измина повече време. Още на пръв поглед визията на модела вдъхва усещане за здравина и надеждност. Предната хромирана решетка е станала по-висока и по-вертикална а основните светлини са изтеглени странично. Задните светлини също са нови, като е променен целият силует на автомобила без да се губи идентичността на марката. Въведен е нов оригинален цвят „Urban Grey“.



Изцяло обновен е интериорът, който носи повече елегантност. Арматурното табло е с по-елегантни и стегнати линии, вложките на бутоните по него са хромирани. Приборният панел е с нови уреди и монохромен 5-инчов цифров дисплей. Висококачествена и износоустойчива е тапицерията на седалките.



Дисплеят на централната конзола е напълно интегриран независимо кое от двете нива на мултимедия избрано - R-LINK Evolution или Media Nav Evolution. Работното място на водача е конфигурирано с идеята да бъде мобилен офис. Моделът предлага множество отделения за вещи – до 105 л, като основната жабка е най-голямата в сегмента – 10,5 литра. Над нея е монтирана сгъваема поставка Easy Life, изпълнваща функция на масичка за обедна почивка или работа. Водачът разполага още с докинг станция за таблети в центъра на арматурното табло, индукционно зарядно устройство за смартфони. Системите R-LINK Evolution и Media Nav Evolution са съвместими с Android Auto и Apple CarPlay в зависимост от версията.



Master вече се оборудва със сигнализация за напускане на лентата за движение, заден паркинг сензор и камера за заден ход. Асистентът срещу страничен вятър осигурява стабилност на автомобила при силни пориви на вятъра. Системата се активира при скорости над 70 км/ч и коригира до 50% от страничното отклонение на автомобила в екстремни условия. На разположение са и преден паркинг сензор, система за предупреждение за обект в "сляпата" точка на автомобила. Активният спирачен асистент (AEBS) е наличен като допълнително оборудване в цялата гама.

Новият Renault Master се предлага с гама от 2,3-литрови, 4-цилиндрови дизелови двигатели dCi, които покриват екостандартите Euro 6d-TEMP със SCR и използват технологията Twin Turbo. Налични са с максимална мощност от 130, 145, 165 и 180 к.с. и максимален въртящ момент 330, 360, 380 и 400 Нм. Разходът им на гориво е намален с до 1 л/100 км по NEDC. Силовите агрегати се комбинират с 6-степенна механична предавателна кутия.

По-удобен и оптимизиран е товарният отсек, който е оборудван с LED осветление и ергономични дръжки за лесно качване и слизане през двукрилата задна и плъзгащите се странични врати. Моделът се предлага в над 350 различни версии в 3 височини и 4 дължини. Наличен е с предно или задно задвижване, което е със сдвоени задни гуми при най-тежките версии. Усилените шаси-кабини са предназначени да издържат на по-големи товари.

Новият Renault Master се предлага с допустима максимална маса от 2,8 до 4,5 тона и полезен обем на товарното пространство от 8 до 17 куб. м при панел вана и до 22 куб. м – при шаси кабина с високообемна надстройка фургон. Голямо е разнообразието от типове каросерии – ван (фургон), ван с екипажна кабина 6+1 места, самосвал, шаси кабина с различни типове надстройки,пътническо изпълнение. Две трети от вариантите на Master предлагат възможност за трансформация.

Моделът се произвежда в завода на Renault в Батили, Франция от 1980 г. насам. За това време са продадени над 2,7 милиона автомобила от модела, включително 1 милион от настоящото поколение. Новият Master ще бъде пуснат в продажба от октомври 2019 г.

И нов Trafic
Новият Renault Trafic идва като мултифункционален среден ван с модерен интериор и екстериор и с нови 2-литрови дизелови двигатели. Промените във външния дизайн при Trafic подчертават идентичността на френската марка. Нови фарове, по-изразена хромирана предна решетка и естествено – фирмен цвят „Urban Grey”.



В интериора е обновено арматурното табло. Тое в тъмен карбонов цвят, а бутоните по него са с покритие от сатиниран хром. Панелите на вратите са с хромирани дръжки за отваряне и нова висококачествена износоустойчива тапицерия. Мястото на водача е организирано като мобилен офис, който включва бордова свързаност с високоефективни мултимедийни системи - R-LINK Evolution (съвместима с Android Auto) или Media Nav Evolution с мултисензорен екран (съвместима с Android Auto и Apple CarPlay). Моделът предлага обем за съхранение на вещи от 90 литра, като само отделението под седалката на пътника е 54 литра. Сгъваемата пътническа седалка, осигуряваща място за работа с компютър.



Правоъгълната форма на товарното отделение, което е с LED осветление води до оптимално товарно пространство с капацитет от 3,2 до 8,6 куб. м. Товарният отсек като опция може да бъде с нова полипропиленова облицовка за по-лесно почистване. Благодарение на отвор в преградата Trafic предлага товарна дължина до 4,15 метра. Товарното отделение изобилства от интелигентни решения, сред които до 18 закрепващи халки за товара и отваряне на задните врати на 255°.

Новият Renault Trafic се предлага с гама от 2-литрови дизелови двигатели dCi със SCR, отговарящи на стандартите Euro 6d-TEMP. Чрез турбокомпресора с променлива геометрия, двигателите постигат максимална мощност от 120, 145 или 170 к.с. и увеличен въртящ момент до 380 Нм. Разходът на гориво е намален с до 0,6 л/100 км по NEDC при версията с мощност 145 к.с. Двигателят се съчетава с 6-степeнна механична предавателна кутия или с автоматичната трансмисия ЕDC, позната от леките автомобили на марката. Задвижващи са предните колела.

Нови системи в помощ на водача осигуряват комфорт, ергономичност и безопасност. Широкоъгълно огледало в сенника на пътника действа като огледало за мъртвата точка на видимост. Моделът е с предни и задни паркинг сензори и с камера за заден ход.



Наличен в 275 варианта, новият Renault Trafic се предлага с 2 дължини, 2 височини и полезен обем от 3,2 до 8,6 куб. м. Изборът е широк – фургон, остъклен или частично остъклен фургон, така също шаси-кабини, позволяващи надстрояване като високообемен фургон, хладилен фургон, самосвал... Освен в товарна версия новият Trafic се предлага и в пътнически варианти като комби и микробус с до 9 места, като при сваляне на втория и третия ред седалки се постига товарен обем от 6 куб. м.

Новият Trafic ще излиза от завода на Renault в Сандовил, Франция и ще се продава от октомври 2019 г.

Тестът
Домакините от Renault бяха избрали три разнообразни тестови маршрута с различна дължина в околностите на Кашкайш за новите Trafic и Master. Трасетата включваха градско движение, двупосочен извънградски път и магистрала. За изпробване на наличните за тест две версии на новия Master и три на новия Trafic особено се нравеше средният по дължина маршрут втората част, от който включваше двулентов път с много сериозни наклони при изкачване с множество остри завои.

Първият ни тестов автомобил е най-големият Master, наличен в Кашкайш. Панел ванът е с дължина L3 – 6225 мм и височина H2 – 2549 мм и обем на фургона 12,4 куб. м. натоварени сме с 650 кг, което е малко под половината от пълния товарен капацитет на варианта. Двигателят е с мощност 165 к.с., предавателната кутия е механична, двигателни са задните колела, които са сдвоени. Ванът се държи изключително добре на път. Има типичното поведение на товарен автомобил със задно предаване. Въпреки сериозния товар преодоляваме с лекота сериозните изкачвания по пътя, като същевременно сме стабилни в завоите. Предавките влизат леко и точно, а ускорението е отривисто, без двигателят да се товари прекалено.

Следва вторият Master от теста. Това също е панел ван, но с предно предаване и вече с най-мощния двигател – 180 к.с. Тук поведението също е перфектно, но управлението вече се доближава до това на лек автомобил. И в двата случая мястото на водача е ергономично, видимостта навън – отлична, а уредите за управление са разположени удобно и интуитивно. Автомобилите разполагат със старт стоп система, а боравенето с круиз контрола е лесно и приятно.

Идва ред на новия Trafic. Започваме с най-мощната версия – с двигател с мощност 170 к.с. и механична 6-степенна предавателна кутия. Панел ванът е с дългата база и по-ниския покрив. Поведението му на пътя не се отличава от това на лек автомобил. Мощността на двигателя е предостатъчна, запасът на мощност е голям и въпреки товара от над 250 кг превземаме височините уверено.

Следва 9-местна пътническа версия на Trafic – дълга база и нисък таван. Отново сме с двигател с мощност 179 к.с., но вече куплиран с автоматичната предавателна кутия EDC. Напасването на двата силови агрегата е перфектно, като превключването на предавките е неусетно, а удобството при шофиране, разбира се – по-голямо и още по-близко до леките автомобили.

И в двете версии на Traffic впечатляват комфортът на шофьорското място, добрата видимост навън, дизайнът на арматурното табло и качеството на използваните материали. Всъщност няма как да е иначе, след като голяма част от елементите са заимствани от леките автомобили на Renault.

Повече за новите Master и Trafic - в броя на списание КАМИОНИ от юли-август 2019 г.

Кашкайш – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините