Тест: Новия Mercedes-Benz T-Class

02.12.2022

Тест: Новия Mercedes-Benz T-Class

Почти веднага след появата му в България списание КАМИОНИ имаше възможността да направи няколкодневен пътен тест на новия Mercedes-Benz T-Class. Високооборудвана версия на луксозния компактен пътнически ван ни бе предоставена от Силвър Стар, генерален дистрибутор на немската марка за България.



T-Class e означение, което се появява за пръв път в гамата на Mercedes-Benz и ознаменува пускането на изцяло нов модел. Луксозният компактен ван споделя базата на последното поколение на лекотоварния Citan, което преди година бе обявено за международен ван на годината 2022. Двата модела имат визуална прилика. Citan обаче се числи към лекотоварната гама на производителя и се предлага и в товарно, и в пътническо изпълнение. T-Class има само пътнически вариант и спада към луксозните леки автомобили на премиум марката.



А причината да се появи T-Class, със сигурност е същата, поради която при средноразмерните ванове преди години Mercedes-Benz пусна Vito в лекотоварния сегмент и V-Class в премиум сегмента. Защото в T-Class откриваме оборудване, функции и дори декорации, които не са налични при Citan и които характеризират новия компактен ван като един наистина луксозен премиум автомобил за ценители на немската марка.



Веднага и набързо можем да изброим някои основни белези на лукса, които откриваме или са налични за поръчка в T-Class. Като хромираните лайстни на предната решетка или на задния капак, която е опция. Или - страничните огледала, броните и други детайли в цвета на купето. В салона пък откриваме допълнителни цветове в интериора, като черен пиано лак по елементи от панелите на вратите и арматурното табло, който може да бъде заменен по избор с жълт мат или сив мат. Панелите на вратите частично са облечени в NEOTEX. Същото като опция се отнася за части от арматурното табло. Коженият подлакътник между предните седалки е стандартно оборудване. Сред опциите са и изборът на полукожен салон, 17-инчови джанти, амбиентното осветление.

Стандартно моделът идва с надпис Mercedes-Benz на праговете. При T-Class се предлагат и някои специални цветове на външната боя като Rubellite Red и Cavansite Blue. Точно в Rubellite Red беше тестовият ни T-Class, а за да подчертаем премиум характерът на модела, трябва да допълним, че този цвят се използва и при Maybach, и при някои от лимузините от най-висок клас на Mercedes-Benz.



Като стандартно оборудване при T-Class се предлагат още KEYLESS-GO - безключово отключване и палене на двигателя, електрическа паркинг спирачка, мултимедията MBUX (не може да се поръча просто радио), климатик, кора на багажника, мокет на пода…

Тестовият Mercedes-Benz T-Class е оборудван с 1,5-литровдизелов двигател с максимална мощност 116 к.с. Предавателната кутия е 7-степенна автоматична DCT, задвижването е предно. Автомобилът е с 4+1седящи места, като втория ред се състои от три самостоятелни места. Допустимата му максимална маса е 2199 кг. Междуосието е 2716 мм.



Както вече стана ясно нивото на оборудване е доста високо. За това говори и цената му от 72 600 лв. с ДДС, при стартова цена на модела от 49 270 лв. с ДДС. Интериорът е наистина като в скъп автомобил - скоростен лост в кожа, кожен волан, седалки в приятна на допир ARTICO еко кожа, … Системите за комфорт, сигурност и в помощ на водача също изобилстват. MBUX мултимедийната система е с навигация, дигитално радио и пакет разширени функции. Налице са безжично зареждане на мобилни телефони, 2 USB порта на централната конзола отзад, извод 12 В в товарната част.

Оборудването предлага още информация за пътния трафик, активен паркинг асистент, сензор за дъжд и светлина, активен асистент за поддържане на лентата на движение, приборно табло с цветен цифров информационен дисплей, електрически управляеми външни огледала, автоматично затъмняване на вътрешното огледало за обратно виждане, огледало за наблюдение на пътническото отделение, електрически стъкла на плъзгащите се задни врати , камера за заден ход, отопление на седалките на първия ред, въздуховоди в пътническия отсек, климатроник THERMOTRONIC, система за следене на пътните знаци, LED фарове за мъгла, асистент за дълги светлини, амбиентно осветление, LED High Performance фарове… Може да се изброява още много, но и това е достатъчно за да се разбере, че интериорът наистина е на много високо ниво.

Очаквано на пътя T-Class е типичен Mercedes-Benz. Моделът притежава мека, плавна и комфортна возия. Мястото на водача е удобно и ергономично, уредите за управление са интуитивни и лесни за боравене. Двигателят осигурява предостатъчно мощност и въртящ момент. Автомобилът ускорява отривисто, максималната скорост се поддържа безпроблемно. Силовата линия работи перфектно, като предавателната кутия сменя предавките неусетно и навреме. Впечатлява перфектната обезшуменост на купето. Типично за марката автомобилът е стабилен и стои като залепнал на пътя, дори и при скорости над 140 км/ч.

След теста можем за заключим, че T-Class отговаря на името си и наистина е класа в сегмента си, който сто става все по-популярен и конкурентен. В този сегмент вече има още един сериозен играч.

За теста четете и в декемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините