Тест: Piaggio Porter NP6 Van-Up

02.12.2022

Тест: Piaggio Porter NP6 Van-Up

Компактен, маневрен, повратлив, ефективен, икономичен, надежден и в същото време – с огромна за габаритите си товароносимост. Това са основните предимства на градския камион Piaggio Porter NP6, които вече е наличен във версия Van-Up, като закрит еднообемен ван с впечатляващ товарен обем от 5,6 куб.



Списание КАМИОНИ имаше възможност да тества новата модификация Van Up в продължение на няколко дни в София. За тестдрайва разполагахме с Piaggio Porter NP6 Van-Up, предоставен от официалния вносител на Piaggio Commercial Vehicles у нас Булавто България АД.



Моделът Van Up е базиран изцяло на познатия малък камион Piaggio Porter NP6, като шаси, ходова част, задвижване, кабина и оборудване са абсолютно идентични. Разликата е, че вместо бордова надстройка или самосвал шасито носи закрит фургон, който изцяло е вписан в габаритите на NP6. Резултатът е компактен градски ван с товарен обем от 5,6 куб. м и изключително оригинална, практична и функционална конструкция на товарния фургон.

Piaggio Porter NP6 Van-Up се произвежда от Piaggio & C. SpA, а вече напълно окомплектованият автомобил идва от UP SrL, като пълната заводска гаранция е 2 години.

Допустимата максимална маса е 2400 кг, при полезен товар от 930 кг. Двигателят е познатият четирицилиндров 1,5-литров силов агрегат с искрово запалване, работещ на бензин и пропан-бутан (LPG). Максималната му мощност е 106 к.с. и покрива еконормите Euro 6d. Разположен е отново под кабината и достъпът до него е с повдигане на седалките. Предавателната кутия е механична с 5+1 предавки.



Кабината е с външна ширина 1640 мм с 1+1 места. Колелата са с размер 185/75R14 102/100 R, като задните са единични. Колесната база е 3070 мм, при габаритни размери на автомобила: дължина от 4870 мм, ширина 1640 мм и височина 2185 мм.

Предните спирачки са дискови, вентилирани, а задните – барабанни. Окачването отзад е на параболични листови ресори, задвижващ е задният мост. Автомобилът е оборудван с резервоари от 45 л за бензин и 46 л за пропан-бутан.

Стандартното оборудване включва електрически сервоусилвател на волана, асистент при потегляне под наклон, електрически стъкла, дистанционно заключване, гумена подложка с USB порт за зареждане, поставка за очила, въздушна възглавница на водача, ABS, ESC, EBD, ASR, eCall (автоматична функция за спешно повикване), имобилайзер, сензор за дъжд и здрач, електрическо регулиране на нивото на фаровете, 12V контакт, подготовка за аудио система…



Като опция, при ниво на оборудване PLUS се предлагат DAB аудио система с Bluetooth, климатик, подгреваеми, сгъваеми и електрически регулируеми външни огледала за обратно виждане.

Тестовият Piaggio Porter NP6 Van-Up беше оборудван и с допълнителен таблет с навигация и камера за заден ход, активираща се автоматично при включване на задна предавка – нещо, което се оказа много полезно предвид липсата на задно стъкло на кабината.
При Van-Up си заслужава да се обърне специално внимание на функционалната надстройка. Тя е снабдена освен с традиционната двукрила задна врата и с по две плъзгащи се странични врати от ляво и дясно, които се разминават. Така е осигурен лесен достъп до цялото товарно пространство от три страни.



Тази конфигурация позволява, например, изграждане на надлъжни рафтове в товарното пространство за сортиране на пратки – нещо полезно за куриерски фирми, тъй като достъпът до конкретна пратка би бил директен, без прехвърляне и вадене на останалия товар. Всъщност Van-Up може да се поръча с най-различни конфигурации на товарното пространство в зависимост от мисията и задачите, които изпълнява. Наличен е дори като кемпер.

Интересен е и покривът на товарния отсек. Той е от полупрозрачен материал и осигурява отлична осветеност на товарното пространство през деня. За нощно време в товарния фургон има LED осветление. От началото на 2023 г. моделът Van-Up ще получи нов покрив от цял панел. Очаква се пускането и на по-къса MINI версия с товарен обем 4,5 куб. м.



При теста, направен от КАМИОНИ в пътното поведение на Piaggio Porter NP6 Van-Up няма нищо изненадващо. Габаритните размери на мъника гарантират маневреност като на лек автомобил и безпроблемно паркиране в центъра на София. Като при съвременен лек автомобил е и усещането в кабината. Въпреки компактните външни размери кабината е доста ергономична.

На магистралата към Перник се вижда, че и динамиката на автомобила е добра. И на бензин, и на газ Piaggio Van-Up набира бързо и безпроблемно достига максимално разрешената скорост, след което я поддържа. Впечатление прави пътното поведение на автомобила. При висока скорост, страничен вятър и в завой той остава напълно стабилен, а кормилното управление продължава да е прецизно.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините