БГ Тест: Ford E-Transit впечатлява и през зимата

24.01.2023

БГ Тест: Ford E-Transit впечатлява и през зимата

В края на миналата година продажбите на новия изцяло електрическия двутонен Ford E-Transit в България достигнаха 40 автомобила, с което моделът зае лидерската позиция в сегмента на електрическите ванове.



През последния декември 31 електрически E-Transit бяха предадени на логистичния лидер DHL Express България, с което бе формиран и най-големият корпоративен парк от електромобили в сегмента в страната. Още 9 електрически вана E-Тransit бяха поръчани от клиенти в системата на официалния вносител на Ford за България Мото-Пфое. Така изцяло електрическа версия на най-продавания товарен ван в света зае лидерската позиция по продажби сред електрическите ванове у нас, а списание КАМИОНИ не пропусна възможността да направи двудневен пътен тест на модела в България.



Това не беше първата ни среща на пътя с електрическия двутонен Ford E-Transit. Списание КАМИОНИ имаше вече възможност да тества на два пъти електрическия ван – в през 2021 г. Турция и през лятото на 2022 г. в Барселона. И в двата случая E-Transit впечатли с иновативна си силова линия, с нивото си на оборудване, с товароносимостта си и най-вече - с декларирания пробег с едно зареждане от над 300 км по WLTP. Пробег, който, както се оказа, е напълно постижим и реален, след като в Барселона при някои от обиколките по маршрута средният разход бе 19 кВтч за 100 км.

Вече в средата на декември 2022 г., списание КАМИОНИ имаше възможност да провери как се държи силовата линия на Ford E-Transit и най-вече батерията му, при температури около „нулата“, като имахме на разположение най-големия електрически Transit. И веднага трябва да кажем, че E-Transit се представи точно според очакванията. В зимните условия разходът на енергия очаквано е по-висок спрямо, показаното през лятото, а пробегът с едно зареждане остава абсолютно достатъчен за изпълнение на задачите, за които е създаден моделът.

За теста в България разполагахме с осигурен от Мото Пфое Ford E-Transit с най-големия предлаган товарен обем при електрическата версия от 15,1 куб. м. Съответно това е най-дългата – L4 и най-високата НЗ версия, като габаритите й са дължина – 6707 мм, при колесна база от 3750 мм, ширина с огледалата - 2474 мм и височина 2715 мм.



Електродвигателят е с мощност от 135 кВт (184 к.с.), като това е по-слабият от двата, които се предлагат при модела. Другият идва с впечатляващата мощност от 198 кВт (270 к.с.). И в двата случая обаче, двигателят е при задния мост на автомобила и съответно задвижващи са задните колела.

И при двата варианта батерията с използваем капацитет 68 кВтч и пикова мощност при зареждане 115 кВт е разположена под пода на автомобила пред задния мост, като по този начин освен, че се снижава центърът на тежестта на автомобила, не страда и товарният обем. Предавателната кутия е автоматична едностепенна, а задвижването естествено е задно, като задният мост е с независимо окачване.

Допустимата максимална маса на автомобила е 3500 кг и той се управлява със свидетелство от категория В. Собственото тегло на тази версия на E-Transit е 2691 кг, а товарният обем на фургона - 15,1 куб. м. Максималното тегло на ремаркето, което може да бъде теглено от вана е 750 кг.



Стандартно оборудване на E-Transit е доста богато. На централната конзола имаме мултифункционален сензорен дисплей – 12 инча, който е част от новата мултимедийна система Ford SYNC4. Оборудването на тестовия E-Transit включва още безключово стартиране, предни и задни паркинг сензори, автоматичен климатик. На разположение на водача са и адаптивен автопилот, автоматични спирачки на заден ход, индикация за трафик в "сляпата" зона.

От изброеното до тук, а то далеч не е всичко, става ясно, че кабината на Е-Transit предлага комфорт, съизмерим с този на лек автомобил – при това от високия клас. А изобилието от съвременни, интелигентни системи за сигурност и подпомагане на водача, не случайно донесе на модела златно отличие от EURO-NCAP.

Повече за теста – във февруарския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините