Тест: Има ли предел за новия Ford Ranger Raptor

29.03.2023

Тест: Има ли предел за новия Ford Ranger Raptor

Властелинът на европейския офроуд, новият Ford Ranger Raptor стъпи официално в България. Пикапът, специално разработен за свръхтежък офроуд, бе представен от официалния вносител на марката за България – MOTO-PFOHE, с атрактивен еднодневен тестдрайв.

При европейската си премиера през миналата година новият Ranger Raptor дойде с трилитров EcoBoost V6 бензинов двигател с два турбокомпресора (Twin Turbo) с максимална мощност от 292 к.с. и максимален въртящ момент от 491 Нм. С този силов агрегат бяха оборудвани четирите Raptor-а по време на теста организиран от MOTO-PFOHE. Добрата новина за почитателите на дизела е, че новият Raptor вече може да бъде поръчван и с обещания от Ford при европейската премиера на пикапа 2.0-Litre Bi-Turbo дизелов двигател с максимална мощност 205 к.с. и впечатляващия максимален въртящ момент от 500 Нм.



И в двата случая предавателната кутия е познатата десетстепенна електронно управляема автоматична трансмисия на Ford. С новия Raptor от Ford са решили доста да поглезят маниаците на скоростния офроуд. Електронно управлявана изпускателна система с клапи дори променя звука от двигателя на Тих, Нормален (това е звукът по подразбиране при офроуд режимите на шофиране Normal, Slippery, Mud/Ruts и Rock Crawl), Спорт и Baja. Baja впечатлява най-много, а звукът при него е като от права генерация. Предпочитаният звук на двигателя се избира автоматично при избор на режим на шофиране или ръчно от бутон на волана, като Baja е достъпен само при офроуд настройки на силовата линия.

Силовата линия е със 7 избираеми режима на шофиране. Три от тях са за движение по пътя, а 4 са офроуд режимите, като сред тях атракцията е Baja. При Baja настройките на силовата линия и окачването позволяват шофиране с висока скорост извън пътя. Задвижването на колелата е в познатите избираеми режими 2H, 4H, 4L, 4A. Усъвършенстваната нова система на задвижване на четирите колела включва електронно контролирана двустепенна раздатъчна кутия и блокажи на предния и задния диференциали. Окачването е с 2,5-инчови амортисьори FOX® 2,5 Live Valve с вграден байпас. Рамата на пикапа е усилена, задигната в предната и задната част, което прави просветът 272 мм.

В интериора първата ключова новост е 12-инчовият портретно разположен сензорен екран на централната конзола, който доминира върху арматурното табло. Целият интериор, без да е грубоват, има излъчване говорещо за здравина и безотказност, но същевременно и за комфорт и лукс, като при премиум автомобил.

При теста на Raptor колоната потегля от търговско-сервизния комплекс на MOTO-PFOHE в столичния квартал Люлин. Асфалтовите километри по северната скоростна тангента на София, магистрала Хемус, покрай Ботевград, до Мездра са глътната неусетно. На асфалт трилитровият силов агрегат е неудържим, а широко разкраченият пикап е като залепнал на пътя.



Премиерата на новия хищник на Ford, разбира се, не можеше да мине без коронната му дисциплина - тежък офроуд, включващ скали, черни и каменисти пътища, дълбоки оврази, водни препятствия, стръмни наклони,… За това бе използван лунният пейзаж на строителната площадка на лот 2 от скоростния път Ботевград – Мездра, част от път Е79. На строителния обект четирите Raptor-а са като отвързани и се чувстват в свои води. След скоростно движение по криволичещ черен път със стръмни спускания и изкачвания, като на шега на скорост е преодоляна водно-кално препятствие. Между другото дълбочината на газене при новия Raptor е пораснала от 800 на 850 мм.

Следва скоростна отсечка по прав черен участък, където пикапът безпроблемно развива и над 140 км/ч. Идва ред на десерта – скок над пътя след ускоряване до скорост над 60 км/ч. Режимът е Baja, теренът е макадам. Газ и след специално подготвената неравност пикапът се отлепя на около половин метър от земята отново уверено се приземява на четирите си колела, като настройките на окачването правят усещанията за пътниците поносими. В края на офроуд авантюрата Raptor-ите изкачват на скорост продължителен стръмен участък, от който стърчат големи остри камъни. След това колоната потегля по асфалт към София.

Повече за теста - Още доставки – в априлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ
Снимки: Тони ТОНЧЕВ и Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините