Новият Mercedes Sprinter е почти готов

01.03.2013

В края на февруари Mercedes представи новото поколение на своя лекотоварен бестселър Sprinter пред членовете на журито International Van of the Year. По време на неофициалното предпремиерно представяне на модела, на което беше поканен и представител на ВАНОВЕ, щутгартският производител обяви включването на новаторската система Crosswind Assist в стандартното оборудване на Sprinter от тази есен. Дебютът на новия Sprinter, Crosswind Assist и множество други електронни системи за безопасност беше придружен от тестове на германската писта Boxberg...

В края на февруари Mercedes представи новото поколение на своя лекотоварен бестселър Sprinter пред членовете на журито International Van of the Year. По време на неофициалното предпремиерно представяне на модела, на което беше поканен и представител на ВАНОВЕ, щутгартският производител обяви включването на новаторската система Crosswind Assist в стандартното оборудване на Sprinter от тази есен. Дебютът на новия Sprinter, Crosswind Assist и множество други електронни системи за безопасност беше придружен от тестове на германската писта Boxberg.

Тъй като новият Sprinter все още е в процес на финални тестове преди стартирането на серийното му производство през това лято, няма как да ви предоставим снимки на дизайна му в завършен вид, поне не и официално. Встрани от ограниченията, налагани от стриктното спазване на плана на Mercedes за постепенно огласяване на всички подробности около него, можем да ви разкрием само, че външните промени по Sprinter се свеждат главно до обновяването на предницата му.

Фаровете му са станали доста по-големи (по-високи) и по-агресивни, също както и предните решетка и броня. Интериорът също е претърпял освежаване. Накратко, става дума за фейслифт, който е извършен изключително майсторски в типичния за Mercedes стил.

Основните промени по конструкцията на новия модел се крият под ламарината. На първо място това са новите дизелови двигатели, изпълняващи екологичните изисквания Евро-6 с помощта на технология SCR, благодарение на което средният им разход на гориво е сведен под 7 л/100 км.

Най-сериозните подобрения обаче се отнасят до електронните системи за безопасност начело с Crosswind Assist. Именно те бяха в центъра на събитията по време на тестовете на пистата Boxberg преди броени дни.

Crosswind Assist е електронен асистент за стабилизиране на траекторията на движение при внезапен силен страничен порив на вятъра. Страничният вятър е извънредно опасен за големите ванове тъй като голямата им странична площ действа почти като корабно платно, когато те се движат с висока скорост без товар. При това положение всяко изпреварване на камион създава рискове, а тези рискове са особено непредвидими в условия на буря, когато е невъзможно да се предвиди откъде точно може да задуха във всеки момент.

Ето защо инженерите на Mercedes са разработили Crosswind Assist, който функционира с помощта на системата ESP. Сензори отчитат промените в надлъжната ориентация на каросерията и подават информацията към мощен процесор, който я обработва мигновено и преценява как да реагира. Например, ако изведнъж ви духне силен вятър отдясно, Crosswind Assist прилага спирачно усилие към десните колела, така че автомобилът да не се премести с 1-2 метра наляво, а да продължи движението си в права посока…



Повече подробности за новия Mercedes Sprinter и Crosswind Assist можете да прочетете в следващия брой на сп. КАМИОНИ / ВАНОВЕ.

<< Обратно към новините