VW Caddy BiFuel - фабрично на пропан-бутан

13.10.2011

Volkswagen Caddy и Caddy Maxi вече се предлагат и в България фабрично във вариант BiFuel със задвижване на газ пропан-бутан (LPG) - изгодно и добре познато алтернативно гориво. До момента това е единственият модел в този сегмент, заводски подготвен за работа на пропан-бутан, разбира се - с пълна гаранция на газовата уредба от производителя. Моделът е с двугоривно задвижване, което позволява както бензинов режим на работа, така и режим на работа само на пропан-бутан...

Volkswagen Caddy и Caddy Maxi вече се предлагат и в България фабрично във вариант BiFuel със задвижване на газ пропан-бутан (LPG) - изгодно и добре познато алтернативно гориво. До момента това е единственият модел в този сегмент, заводски подготвен за работа на пропан-бутан, разбира се - с пълна гаранция на газовата уредба от производителя. Моделът е с двугоривно задвижване, което позволява както бензинов режим на работа, така и режим на работа само на пропан-бутан.

Задвижването е поверено на мощен двигател 1.6 BiFuel с максимална мощност 102 к.с. на бензин и 98 к.с. на пропан бутан. Превключването между двата режима на работа е изключително лесно и става чрез натискане на бутон, разположен в основата на скоростния лост.

Газовият резервоар е с капацитет от около 44 л. Заедно с бензиновия резервоар (с приблизителен капацитет 60 л) се постига пробег до около 1100 км с едно зареждане на двата резервоара. В режим на движение само на пропан-бутан пробегът на автомобила с едно зареждане е около 430 км. Не е за пренебрегване и фактът, че инфраструктурата от горивни станции за зареждане с пропан-бутан е изключително добре развита както в България, така и в останалата част на Европа.

Caddy BiFuel идва точно навреме на фона на високите цени на конвенционалните горива. С възможността за използване на алтернативното гориво се постигат не само значително по-ниски емисии СО2, но и с около 10% по-ниски разходи за гориво спрямо аналогичната по мощност дизелова модификация. Двигателят се нуждае средно от 10,3-10,5 л пропан-бутан, за да измине 100 км при емисии СО2 167-171 г/км.

В бензинов режим автомобилът изразходва 8,0-8,2 л/100 км при емисии СО2 187-191 г/км. При цена на пропан-бутана в България от около 1,25 лв./л (към септември 2011), новият Caddy BiFuel в товарното си изпълнение Kasten се нуждае средно от само 13 лв./100 км – един наистина силен аргумент в полза на двугоривния модел. Всичко това превръща Caddy BiFuel в оптимална алтернатива за всеки, който не желае да е зависим от постоянно увеличаващите се цени на конвенционалните горива.

В сравнение с газовите уредби, които се монтират допълнително на автомобилите впоследствие, фабричната газова уредба на Caddy BiFuel носи значителни предимства. Преди всичко автомобилът е бил подложен на продължителни тестове. Газовият резервоар е тестван обстойно за устойчивост при катастрофа и поради това е изключително надежден. Освен това собствениците на Caddy BiFuel ползват фабричната гаранция за целия автомобил заедно с газовата инсталация.

Caddy BiFuel се изпълнява и за модела Caddy Maxi с удължено междуосие и спокойно може да се поръчва както за чисто товарните варианти на модела (Kasten), така и за комфортните пътнически версии. Допълнителният газов резервоар е практично разположен под пода на автомобила, с което напълно се запазва товарното/багажното пространство в купето.

Цените за България започват от 28 320 лв. без ДДС за стандартния товарен вариант Kasten, като в цената са включени серийно полуавтоматичен климатик, ESP+ABS+ASR+MSR+BA+EDS+EBV, електромеханичен сервотроник, въздушна възглавница, бордови компютър, плъзгаща врата, преградна стена, централно заключване с дистанционно управление и редица други екстри.

За да поощри продажбите на Caddy BiFuel от самото начало в момента вносителят Порше БГ предлага специална серия от автомобили с отстъпка до 2500 лв. с ДДС в зависимост от избраната модификация. Така на потребителите се предоставя възможност не само да управляват автомобил, чиито експлоатационни разходи са с около 10% по-ниски от тези на съпоставима по мощност дизелова модификация, но и да го придобият на по-ниска цена от нея.

www.vanove.bg

<< Обратно към новините