Първи тест на новия Ford Transit

07.02.2014

Първи тест на новия Ford Transit

В началото на тази седмица в Барселона се състоя първият официален тест на новия Ford Transit, в който България беше представена от КАМИОНИ / ВАНОВЕ. Новият „глобален” Transit, който ще се продава и в САЩ, се отличава с изцяло нов дизайн, по-голям товарен обем и по-икономични двигатели. Характерът му обаче си остава същият: това със сигурност ще бъде един от най-надеждните ванове на пазара...

В началото на тази седмица в Барселона се състоя първият официален тест на новия Ford Transit, в който България беше представена от КАМИОНИ / ВАНОВЕ. Новият „глобален” Transit, който ще се продава и в САЩ, се отличава с изцяло нов дизайн, по-голям товарен обем и по-икономични двигатели. Характерът му обаче си остава същият: това със сигурност ще бъде един от най-надеждните ванове на пазара, каквито са били и всичките над 7 млн. Transit-а, продадени през последния половин век.

Новият Transit ще се предлага в 450 варианта на комбинации между каросерии с различен товарен обем, полезен товар и разпределение на товарното пространство, всички възможни схеми на задвижване (предно, задно и 4х4), 2,2-литрови двигатели Duratorq с мощност от 100 до 155 к.с. и 6-степенни механични скоростни кутии.

Максималният товарен обем на модификацията Jumbo е увеличен до 15,1 куб. м (+10% спрямо досегашния Transit), а допустимата маса вече е 4,7 тона. На разположение са неостъклени и остъклени фургони, единични и двойни шаси-кабини, самосвали, 18-местни пътнически бусове и др. Новост е и версията с удължено междуосие, чиято рама е с дължина над 5 м.

Гамата ECOnetic на Transit ‘2014 е разширена до шест версии (310L2/L3, 330L2/L3 и 350L2/L3), като средният разход на гориво е намален с 6% спрямо свръхикономичните досегашни представители на ECOnetic. Средният разход на гориво е сведен до 6,4 л/100 км, а емисиите СО2 са ограничени до 169 г/км.

Сервизните интервали на новия Transit са удължени до 50 000 км (или 2 години), а времето за обслужване през първите 150 000 км е намалено от 5,4 на 4,2 часа.

Кабината е тотално обновена, осигурявайки по-високо ниво на комфорт за шофьора и пътниците. В интериора са използвани висококачествени материали, които са сглобени изключително прецизно.

Управлението на модела се доближава до това на леките автомобили от гамата на Ford (воланът е заимстван директно от Focus). Стабилността при движение с висока скорост е подобрена, а диаметърът на завой е намален до 11,9 м (при версията L2).

Вътрешният простор е издигнат на качествено ново равнище и в комбинация с увеличените възможности за регулиране на шофьорската седалка и кормилото допринася за драстично подобряване на ергономията. Пътниците отдясно също се радват на по-голямо пространство пред краката, а видимостта е подобрена във всички направления.

Оборудването на новия Transit включва най-новото поколение на системата SYNC за контрол на iPod-и, MP3-плейъри, USB-та и телефони с Bluetooth. Функцията EA (Emergency Assistance) осигурява автоматично изпращане на аварийни съобщения в случай на отваряне на някоя от въздушните възглавници. AppLink пък позволява на потребителите да управляват любимите си мобилни приложения чрез гласови команди.

Структурната якост на каросерията е увеличена с 35% благодарение на използваната стомана Boron в зоните с най-голямо натоварване. Допълнителна безопасност гарантират многобройните въздушни възглавници – предни и странични (на нивото на главата и на гръдния кош). Електронната стабилизираща система ESC е част от серийното оборудване, а като опции могат да се поръчват системата за предупреждение при неволно напускане на лентата на движение, активният темпомат с функция за автоматично намаляване на скоростта в случай на опасно намаляване на дистанцията до движещото се отпред превозно средство, система за следене на налягането в гумите и др.

Сред новаторските решения в конструкцията на новия Transit е система CC (Curve Control), която автоматично намалява скоростта, ако шофьорът влезе твърде бързо в завой. Преценката на риска се извършва от сензори, които на свой ред активират спирачките до такава степен, че скоростта се намалява с до 16 км/ч в рамките на около една секунда.

Най-важното за всеки Transit обаче си остава надеждността. За да може тя да бъде гарантирана и при новия модел, той е бил предварително подложен на 11 млн. км тежки тестове в Европа и Северна Америка. Предните, страничните и задните му врати са били подложени на тестови цикли от по 500 000 последователни отваряния и затваряния. Каросерията му е антикорозионно обработена с 12-годишна гаранция.

Производство на новия Transit за Европа и Северна Америка ще започне едновременно през пролетта на 2014 година в заводите на Ford в Коджаели (Турция) и в Канзас Сити (САЩ). По-късно през годината производството му ще бъде усвоено и от фабриките в Елабуга (Русия) и Нанчанг (Китай), които ще обслужват местните пазари.

След няколко месеца се очаква и дебютът на най-малкия член на фамилията Transit – Courier.

Повече подробности за новия Transit можете да прочетете в следващия брой на сп. КАМИОНИ / ВАНОВЕ (март 2014).

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините

Галерия