Новата гама Ford Transit вече е в България

сп. Логистика, 2014, бр. 6
30.07.2014

Напълно обновената гама лекотоварни автомобили на Ford вече e на българския пазар. Мото-Пфое, официален вносител на марката за България, представи четири нови модела. Те са достъпни в изпълнения за превоз на товари и за превоз на пътници. А според Мото-Пфое легендата Transit от модел се превръща в марка, покриваща на 100% лекотоварния сегмент.

Напълно обновената гама лекотоварни автомобили на Ford вече e на българския пазар. Мото-Пфое, официален вносител на марката за България, представи четири нови модела. Те са достъпни в изпълнения за превоз на товари и за превоз на пътници. А според Мото-Пфое легендата Transit от модел се превръща в марка, покриваща на 100% лекотоварния сегмент.

 

 

Гамата Transit включва четири основни модела. Подредени по габарити и товароносимост това са Courier, Connect, Custom и Transit. Освен че са налични в пътнически и лекотоварни версии, моделите са достъпни и в по няколко различни дължини и височини. Компанията представя своите нови лекотоварни автомобили под слогана „Новата гама Ford transit – гръбнакът на вашия бизнес“ и го доказва с данни от тестовете, на които са били подложени автомобилите й.

 



Моделите


Най-малкият модел от товарната гама е Transit Courier – с габаритна дължина 4,16 м. Товарният му обем е 2,3 куб. м, товароносимостта – до 660 килограма, а дължината на товара – 1,62 м, или 2,6 м при сгъната преградна стена. Базиран е на Ford Fiesta, което си личи ясно от интериора в кабината. Разходът на гориво на автомобила е рекордно нисък, като при дизеловите версии (1,5 TDCi и 1,6 TDCi) достига едва 3,7 л/100 км, а при бензиновите (1.0 EcoBoost) най-добрият резултат е 5,2 л/100 км.
След това идва Transit Connect, който беше избран за Международен ван на годината 2014. Connect е отличен и с максималните 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Той се предлага в две дължини – 4,41 м и 4,81 м. При по-късия вариант дължината на товара е 1,75 м (3 метра с отворена преградна стена), товарният обем е 2,9 куб. м, а товароносимостта – 625–825 кг. Вторият вариант предлага 2,15 м дължина на товара (3,4 метра при отворена преграда), 3,6 куб. м товарен обем и 700–1000 кг товароносимост. Transit Connect е дал изключително нисък разход на гориво за класа си – 4,8 л/100 км. Двигателите, с които се предлага са 1,6 TDCi, 1.0 EcoBoost и 1.6 EcoBoost.
По-големият Transit Custom се предлага в две габаритни дължини – 4,97 м и 5,34 м, и две височини на товарното пространство – 1,4 и 1,8 м. Максималната дължина на товара е съответно 2,5 или 2,9 м, а при отворена преградна стена – 3 м и 3,5 м. Комбинацията от параметрите предоставя на клиентите четири различни товарни обема – 6, 6,8, 7,2 и 8,3 куб. м. Товароносимостта е до 1,5 т. Разходът на гориво според тестове, проведени от производителя, е 6,1 л/100 км. Двигателят е 2.2 TDCi с мощност 100, 125 или 155 к.с. Моделът предлага уникална за сегмента си безопасност, оценена с максималните 5 звезди от агенцията Euro NCAP. Неслучайно Custom е Международен ван на 2013 г. Показателно е, че не се случва често една и съща марка да печели най-престижната международна награда в 2 поредни години.
Флагманът Transit се предлага в разнообразни изпълнения – ван, двойна кабина, комби, комби ван, бус, шаси кабина. Наличен е в три различни габаритни дължини и две височини, както и с различни варианти на товароносимост от 2,3 до 4,7 тона. В сравнение с предишния Transit товарният обем е увеличен с около 10%, а най-големият модел вече е с товарно пространство от 15,1 кубика. Той е и най-икономичният лекотоварен автомобил в сегмента си. Предлага се със същите двигатели като при Custom.
Моделите за превоз на пътници носят името Tourneo и добавките Courier, Connect и Custom. На върха е Ford Transit Bus, който вече може да превозва до 18 пасажери, или с един повече от досега.

 



Тестове


За да провери издръжливостта на своите автомобили и да напипа евентуални слабости, Ford е прекарал новите модели през редица изпитания. В продължение на шест месеца са правени денонощни тестове, които са симулирали 10 години безмилостна експлоатация на превозните средства. Тестовите пилоти са изминали на полигона 11 млн. км, в резултат на което са направени 100 подобрения по автомобилите.
Екстремните изпитания са включвали корозивни бани със сол и кал, температури от +40 до -40 градуса, над 2000 м надморска височина, поддържане на максимална скорост в продължение на 2 месеца, преодоляване на трасе с неравности със скорост до 70 км/ч – 5200 пъти, и много други.

 



Технологии


Освен със своята издръжливост моделите Transit могат да се похвалят с многото внедрени технологии за контрол, безопасност и ефикасност. Голяма част от електронните системи вече са стандартно оборудване.
Стандартно оборудване за четирите модела са: асистент за потегляне по наклон (HSA/HLA); система за контрол на сцеплението/тракшън контрол (BTCS/TSC); асистент за аварийно спиране (EBA); система за предотвратяване на преобръщането; електронна система за контрол на стабилността (ESC/ESP); електронно разпределение на спирачното усилие (EBD); система против блокиране на спирачките (ABS); контрол на колебанията на ремаркето.
Флагманът Transit е снабден стандартно с всички електронни системи, като освен изброените моделът е оборудван със система за адаптивен контрол на товара, векторен контрол на въртящия момент между задвижващите колела (TVC) и система за контрол на поведението в завой. Моделите Connect също се предлагат стандартно със система за адаптивен контрол на товара, а Custom е оборудван и с TVC.
Единствено Ford предлага моделите си с активни клапи в радиаторната решетка за по-добра аеродинамика. Също така притежателите на някой от четирите модела могат да бъдат напълно спокойни за вида на горивото, което сипват на бензиностанцията. Благодарение на системата Ford Easy Fuel няма как да се сипе грешно гориво в резервоара.

 



Икономичност


За да постигне високите нива на икономичност, Ford е въвел някои ключови технологии. Основните са: интелигентно зареждане на акумулатора – алтернаторът зарежда акумулатора, когато това е най-икономично. Например при спиране или при движение по инерция; контрол на ускорението – система, следяща натоварването, елиминира излишното форсиране, спестява до 7–15% от разхода на гориво в зависимост от стила на шофиране; ограничител на скоростта, като възможност за предварително задаване на определена скорост. Това води до допълнително ограничаване на разхода на гориво; Eco Mode – показва информация на таблото и дава съвети и оценки за начина на шофиране на база скорост и моментите на превключване на предавките и др.; индикатор, показващ идеалния момент за смяна на предавките; Start-Stop система – изключва двигателя при покой на автомобила. Това може да се случи на светофар, в задръстване и т.н. Системата може да спести до 10% гориво; кормилно управление с електрически сервоусилвател EPAS, който динамично променя твърдостта на волана и допълнително намалява разхода на гориво.

 



Сервиз и остатъчна стойност


Ford непрекъснато инвестира в намаляване на сервизните разходи на клиентите, като ги кара да влизат по-рядко за ремонт и обслужване. При новия Transit например технологичното време за смяна на спирачните дискове е намалено с 50%.
При новите модели Transit се очаква остатъчната стойност да надвишава тази на по старите модели с 10–15%. Чувствително са увеличени и сервизните интервали. При Courier и Connect те са 1 година или 30 000 км, а при Custom и Transit – 2 години или 50 000 км. За всички модели гаранцията е 5 години или 250 000 км. Антикорозионната гаранция е 12 години.

<< Обратно към новините