Новият Peugeot Boxer

сп. Логистика, 2015, бр. 3
20.04.2015

Повече нюанси в товарното пространство

Peugeot продължава обновяването на своята гама с новия Boxer. Големият ван се предлага в три височини и четири дължини в общо осем базисни варианта. Но възможностите за трансформация и персонализация на работния и пътническия вариант на новия Boxer далеч не се изчерпват само с това.

Peugeot продължава обновяването на своята гама с новия Boxer. Големият ван се предлага в три височини и четири дължини в общо осем базисни варианта. Но възможностите за трансформация и персонализация на работния и пътническия вариант на новия Boxer далеч не се изчерпват само с това.



След пълното обновяване на гамата от леки автомобили Peugeot завършва и това на гамата си от лекотоварни автомобили. Новият Boxer идва с нов дизайн на предната си част, усилена структура на шасито за по-добра устойчивост на усукване, усъвършенствана спирачна система, нови механизми на страничните плъзгащи се врати и подсилени задни врати, нова концепция на тампоните на амортисьорите, както и двигатели 2.2 HDi с усъвършенствана система на впръскване на горивото.


Обновената модерна предница изразява мощ и здравина. Предният капак с изявени линии е подчертан с емблемата на марката, защото освен да е практичен и здрав, работният автомобил трябва да дава и нужната доза увереност и самочувствие на своя водач.

 


Поради естеството на работа, наред с ефективността в професионалната дейност, клиентите на лекотоварни автомобили търсят добри условия на труд – комфорт, удобство при шофиране и безопасност. За улеснение на работата на шофьора спомагат разнообразните системи и технологичните допълнения. Тук се отнасят добре познатите от години ABS, ESP, AFU, плътната преградна стена, разделяща кабината от товарното отделение, въздушната възглавница за водача и електроуправляемите стъкла. В допълнение новият Boxer предлага функцията LAC, която адаптира работата на ESP към тежестта на товара и неговото разпределение, ASR (против приплъзване на колелата), AFIL (предупреждение при неволно преминаване на ограничителната линия на пътя), DSG (индикатор за намалено налягане в гумите), който е част от серийното оборудване за пътническия Combi и опция при останалите версии, Hill Assist (помощ при потегляне по наклон), CTI (интелигентен контрол на сцеплението), включващ вече и HDC (контрол на скоростта при спускане), който се задейства с бутон на приборното табло.


Кабината на Boxer предлага многобройни отделения за вещи, папки за документи във формат А4 и масичка за писане, вградена в сгъваща се облегалка на централното място. Ексклузивно за сегмента се предлага 5-инчов сензорен дисплей, серийно или като опция, който позволява да се управляват всички функции като аудиострийминг, четене на SMS и интегрираната навигационна система, както и картина от камерата за заден ход.
Новият Boxer се оборудва с няколко дизелови двигателя от последно поколение с филтър за твърди частици FAP, отговарящи на нормата Евро-5. 2.2 HDi FAP 110 е с мощност 110 к.с. и въртящ момент 250 Н.м при 1750 об./мин. Четирицилиндровият турбодвигател е с чугунен блок и алуминиева глава, 16 клапана и два разпределителни вала. 2.2 HDi FAP 130 и 2.2 HDi FAP 150 са съответно с мощност 130 к.с. и въртящ момент 320 Н.м при 1800 об./мин, 150 к.с. и 350 Н.м при 1750 об./мин. В сравнение с версията от 110 к.с. те са с охлаждане на буталата и специфично управление на работата на двигателя, което ги прави особено подходящ избор както за града, така и за дълги пътувания. Тези двигатели могат да се съчетаят и със системата старт/стоп. 3.0 HDi FAP 180 с мощност 180 к.с. и въртящ момент 400 Н.м при 1400 об./мин. Системата му за впръскване на горивото е Common Rail и регулира налягането от 450 до 1800 бара в зависимост от натоварването. Технологията предлага ефективност при дълги пътувания и пълно натоварване. Предлагането на системата старт/стоп при двигателите 2.2 HDi 130 и 150 позволява допълнителна икономия на гориво от 0,5 л/100 км в градски условия и средно намаление на емисиите на въглероден диоксид от 5 г/км при смесени условия.


Новият Boxer предлага широка гама силуети. На базата на три междуосия (3 м, 3,45 м и 4,04 м) версиите неостъклени и остъклени фургони се предлагат в четири дължини (4963 мм, 5413 мм, 5998 мм и 6363 мм) и три височини (2254 мм, 2522 мм и 2760 мм) за общо осем силуета с товарен обем от 8 до 17 м3. Но начините за трансформация и персонализация не се изчерпват само с това, а се допълват от дълбока кабина със 7 места и 4 врати, бордова единична кабина с 3 места или двойна кабина със 7 места; основи за трансформация на базата на шаси с единична или двойна кабина; платформи кабина или дори голо шаси.


Ванът е удобен за товарене – страничната му плъзгаща се врата (или две врати) е в два размера: 1075 и 1250 мм, а задните врати отварят пространство от 1562 мм, като самите те се разтварят от 96° до 180° или като опция дори на 270°. Широчината на вътрешното пространство е 1870 мм, а между калниците – 1420 мм. Товарният праг е на височина от 493 и 602 мм, като може да бъде снижен с още 60 до 70 мм в зависимост от междуосието, благодарение на опцията задно пневматично окачване. Друга функция дава възможност да се запази постоянна височина на основата на автомобила независимо от товара, като комфортът на возене се запазва. Управлението на тази дейност е изнесено на таблото и представено с индикатор. Основата на автомобила се връща към стандартното си положение при скорост на движение над 20 км/ч.


На разположение са и самосвали с технически допустима максимална маса от 2,8 до 3,5 т във версията Light и 3,5 и 4 т в двете версии Heavy, като тези стойности са по-високи, отколкото при автомобили от същия клас, но със задно предаване. За превоз на пътници новият Boxer предлага версии Combi в конфигурации от 5 до 9 места.

<< Обратно към новините