Ford Transit

сп. Логистика, 2015, бр. 5
26.06.2015

Удобен, маневрен и издръжлив

Ford Transit
Управлението на модела се доближава до това на леките автомобили от гамата на Ford – в случая воланът е заимстван директно от Focus.

Новият „световен“ Ford Transit продължава половинвековната традиция на модела. Той е удобен, с голям товарен обем и икономични двигатели, един от най-надеждните ванове в сегмента, който от миналата година предлага световното си качество дори на пазара в САЩ. Качество, в което се убедихме по време на теста, който направихме от София до Пловдив и обратно.

Новият „световен“ Ford Transit продължава половинвековната традиция на модела. Той е удобен, с голям товарен обем и икономични двигатели, един от най-надеждните ванове в сегмента, който от миналата година предлага световното си качество дори на пазара в САЩ. Качество, в което се убедихме по време на теста, който направихме от София до Пловдив и обратно.

Изцяло обновената кабина осигурява по-високо ниво на комфорт за шофьора и пътниците. В интериора на новия Ford Transit са използвани висококачествени материали, сглобени изключително прецизно. Ванът има допълнителен голям широкообхватен участък на страничните огледала. Той е за сметка на площта на основните странични огледала за обратно виждане. Въпреки това те дават възможност за прецизно избягване на препятствия на заден ход и предоставят чудесен поглед върху положението на гумите. Нещо, което особено ярко си пролича, когато избирахме място за фотосесия на автомобила. Хълмовете над стената на язовир Дуванлии край едноименното пловдивско село не са проблем за високопроходимите пикапи, но за товарните ванове са си истинско предизвикателство. Няма проблем – версията Transit Jumbo се справи подобаващо и без много допълнителни маневри (все пак при версията L2 диаметърът на завой е намален до 11,9 м) както на изкачване, така и на слизане от иначе неприветливите за подобен автомобил пътечки, по които овце, кози и крави минават всеки ден.
Вътрешният простор на кабината е на изключително високо ниво и в комбинация с увеличените възможности за регулиране както на шофьорската седалка, така и на кормилото допринася за значителното подобряване на ергономията и комфорта на водача. Възможността за движение и преминаване от единия в другия край на кабината е много добра за голям ван. Мястото за пътници отдясно разполага с по-голямо пространство пред краката.
Управлението на модела се доближава до това на леките автомобили от гамата на Ford – в случая воланът е заимстван директно от Focus. Стабилността при движение с висока скорост е подобрена, а сред иновационните решения е системата Curve Control, която автоматично намалява скоростта, ако шофьорът влезе твърде бързо в завой. Рискът се преценява от сензори, които директно повлияват работата на спирачките и скоростта се намалява с до 16 км/ч в рамките на около секунда.
Вариантът, който тествахме, беше версия 350L Ambiente на товарния ван с неостъклен фургон. Превозваният от нас товар далеч не достигна максимално допустимите маса и обем, но изпитахме малко затруднение при вкарването му, тъй като височината на опаковката беше над 2,0 м. Закрепването на товара, който по предписание трябва да стои в изправено положение, става лесно, тъй като фургонът разполага с множество халки за захващане и места за тяхното разполагане.

 

Достъпът до зоната на товара е бърз и лесен благодарение на широката плъзгаща се странична врата, задните врати с пълна височина и вградено стъпало в задната броня. Тези предимства на Ford Transit ни позволиха лесно да се справим с внасянето на по-обемната опаковка в товарния отсек, макар и с малка корекция в целостта  й.


Най-важното за всеки Transit обаче си остава надеждността. Структурната якост на каросерията е увеличена с 35% благодарение на използваната стомана Boron в зоните с най-голямо натоварване. Предните, страничните и задните врати на вана са били подложени на тестови цикли от по 500 000 последователни отваряния и затваряния. Каросерията е антикорозионно обработена и има 12-годишна гаранция.
Допълнителна безопасност гарантират многобройните въздушни възглавници – предни и странични (на нивото на главата и на гръдния кош). Електронната стабилизираща система ESC е част от серийното оборудване, а като опции могат да се поръчват системата за предупреждение при напускане на лентата на движение, активният темпомат с функция за автоматично намаляване на скоростта в случай на опасно намаляване на дистанцията до движещото се отпред превозно средство, системата за следене на налягането в гумите и др.
Новият Transit се предлага в 450 варианта на комбинации между каросерии с различен товарен обем, полезен товар и разпределение на товарното пространство, всички възможни схеми на задвижване (предно, задно и 4х4), 2,2-литрови двигатели Duratorq с мощност от 100 до 155 к.с., 6-степенни механични скоростни кутии и с намален с 6% разход на гориво. Сервизните интервали на новия Ford Transit са удължени до 50 000 км или 2 години. Цените в България на гамата започват от 44 400 лв. 

<< Обратно към новините