Автоматик за Ford Transit

сп. Логистика, 2016, бр.10
19.12.2016

Автоматик за Ford Transit
Пневматичното окачване за задния мост се предлага за Transit Custom Kombi и Tourneo Custom

Едно от ключовите допълнения към оборудването на Transit Custom и Transit със задвижване на предните колела е 6-степенната автоматична предавателна кутия SelectShift, която от края на 2016 г. е в серийно производство. Непосредствено преди 66-ото издание на IAA Nutzfahrzeuge в Хановер, Ford предостави възможността на избрани медии предпремиерно да я тестват.

Едно от ключовите допълнения към оборудването на Transit Custom и Transit със задвижване на предните колела е 6-степенната автоматична предавателна кутия SelectShift, която от края на 2016 г. е в серийно производство. Непосредствено преди 66-ото издание на IAA Nutzfahrzeuge в Хановер, Ford предостави възможността на избрани медии предпремиерно да я тестват.



При представянето на новата автоматична 6-степенна трансмисия SelectShift от Ford обясниха, че от известно време са получавали запитвания за автоматик и ето че сега от компанията удовлетворяват желанието на своите клиенти. Очаква се сериозен интерес към нея да има от страна на компаниите за градски и крайградски доставки, куриерски фирми, а също и от компаниите, които изграждат каравани на базата на Transit.
Предавателната кутия е специално проектирана за лекотоварни автомобили. Тя е здрава и ефективна, отлично пригодена за работа с дизеловите двигатели от ново поколение на Ford – EcoBlue, с емисии от 174 г/км при Transit Custom. Освен това позволява ръчен режим на превключване на предавките и от началото на следващата година ще бъде налична за всички модификации на Transit Custom, както и за Transit с предно предаване.
Предпремиерният тест драйв на оборудвани с автоматичната трансмисия Transit Custom бе организиран от Ford в околностите на Хановер два дни преди официалното откриване на IAA Nutzfahrzeuge 2016. Любезните домакини бяха предоставили на разположение три автомобила, с които да направим тестовото шофиране в покрайнините на столицата на провинция Долна Саксония. Силовите варианти на двигателите EcoBlue бяха два – 130 к.с. и 170 к.с., като изборът ми бе по-мощната версия.
SelectShift е специално проектиран за внедряване при големия ван на Ford – Transit, както и при по-малкия му събрат Transit Custom. За тази цел проектантите от изследователския център в Аахен са почерпили опит от колегите си в Северна Америка, където автоматиците отдавна са се доказали, при това не само при леките и лекотоварните автомобили, но и при така обичаните от янките големи пикапи, където капацитетът на въртящия момент надхвърля 400 Нм. Автоматичната предавателна кутия е ефективна както за дълъг път, така и за движение в градска среда, изкачване на стръмен наклон или при превоз на тежък товар, като в този случай прецизно регулира избора на най-подходящата скорост за оптимална ефективност.
Уникално калибрирана и електронно контролирана, SelectShift сменя предавките за по-малко от 0,5 секунди. Това допринася за отличната икономия на гориво и емисии на въглероден диоксид от едва 174 г/км при Transit Custom. Функцията стоп/старт е внимателно настроена да отговаря на нуждите на корпоративните клиенти на превозни средства. Бързото стартиране на двигателя и последващото потегляне осигуряват динамика, напълно съответстваща на изискванията на съвременния голям град.
Автоматичната предавателна кутия обаче не е единствената изненада, която от Ford са подготвили за своите клиенти. За първи път в сегмента на лекотоварните автомобили при моделите Transit Custom Kombi и Tourneo Custom ще се предлага и пневматично задно окачване. Нещо особено подходящо за транспортни фирми, извършващи бързи трансфери на хора (т.нар. шатъли) и обслужващи бизнес пътувания. Ползите са големи: повишен комфорт на пътниците и възможност за контролиране на просвета на автомобила независимо от натоварването му. В качествата на пневматичното окачване вече са се убедили в компанията за градски превози Chariot от Сан Франциско, която има в автопарка си почти 100 Ford Transit с въздушно окачване. Убедихме се и ние. И няма как иначе да бъде, след като петима колеги добре натоварихме пътническия ван със сумарно тегло близо половин тон и направихме кръгче около Хановер. Возията е приятна и неравностите по пътя, които съзнателно търсехме (успяхме да открием едва няколко), не се усетиха. Подобно на автоматика, пневматичното окачване на задния мост при лекотоварните модели на Ford ще се предлага от края на 2016 г.

Хановер – София

<< Обратно към новините