Partner, Berlingo и Combo са готови за скок

04.07.2018

Лекотоварното трио на Peugeot, Citroen и Opel очаква премиерата си

Partner, Berlingo и Combo са готови за скок

В последните дни на юни край Париж Groupe PSA представи в почти завършен вид новото си лекотоварно трио - Peugeot Partner, Citroen Berlingo и Opel/ Vauxhall Combo.

По време на представянето бяха показани нулеви серии от почти всички лекотоварни версии с почти всички нива на оборудване от трите марки. Събитието бе организирано специално за членовете на международното жури Ван на годината (IVOTY), сред които и редактор от списание КАМИОНИ. Членовете на журито имаха възможност да обогатят впечатленията си и от вече представените по-рано тази година пътнически версии на триото - Peugeot Rifter, Citroen Berlingo и Opel Combo.



С напълно обновената си гама от малки ванове френският гигант има амбиция да засили лидерството си в сегмента, където основни конкуренти са Renault, Ford, FIAT и Volkswagen. Новите модели с общо производствено наименование K9 стъпват на нова обща платформа - EMP2 и макар да са доста еднакви, всеки от тях запазва черти характерни за съответната марка. това се отнася не само за предната маска и фаровете, но и за доста елементи от интериора и особено за арматурното табло. При Citroen, например предната маска и основните светлини на товарната версия се различават значително от тези на пътническата версия, която носи чертите на Cactus поколението.



При разработката на товарните модели дизайнерите и конструкторите са наблегнали на нова концепция за вановете, която цели още по-голяма функционалност и е създадена за клиента. товарното пространство, например, събира два европалета, а редица интерлигентни решения позволяват превоз на по-дълги товари.



Платформата EMP2 е олекотена и се характеризира с къси надвеси за по-добра маневреност и по-малък радиус на завой. За това допринася и новото електрическо кормилно управление.



Новост в сегмента изобщо е опцията за три седалки на първия ред, което става възможно при вариантите с електрическа ръчна спирачка, заради отсъствието на обичайния лост. Късите версии K9L1, както и удължените K9L2 ще са достъпни също с 5 и 7 седалки и с удължена екипажна кабина.



Още една голяма новост за сегмента е визуалната система Surround rear view. Освен обичайната камера за паркиране на заден ход тя включва камера, вградено в дясното огледало и втора задна камера. по този начин в огледалото за обратно виждане водачът получава пълна реална картина за това, което се случва около автомобила - нещо особено полезно при потегляне, движение и маневриране в тесни пространство.

Бензиновите двигатели пир новото трио включват две версии на 1,2-литровия двигател PureTech - с мощност 110 или 130 к.с. От 2019 г. PureTech 130 к.с. S&S ще е достъпен и с 8-степенна автоматична трансмисия EAT8. PureTech 110 к.с. S&S ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия. Двигателите са оборудвани с филтър за твърди частици.

В началото ще се предлага също както новия дизелов двигател на Groupe PSA, който е с работен обем 1,5 литра (Евро 6.2), така и познатия дизелов агрегат с работен обем 1,6 литра (Евро 6.1), като впоследствие вторият ще отпадне. При дизелите включват двигател с мощност 130 к.с. с 6-степенна механична предавателна кутия или 8-степенна автоматична трансмисия EAT8, мощност 100 к.с. S&S с 5-степенна механична предавателна кутия и мощност 75 к.с. с 5-степенна механична трансмисия.

Повече - в септемврийския брой на сп. КАМИОНИ 

<< Обратно към новините