Новият Mercedes-Benz Citan

26.08.2021

Моделът идва с карго, пътническа и електрическа версии

Новият Mercedes-Benz Citan

Mercedes-Benz Vans представи новото поколение на компактния си ван Citan. На специално онлайн събитие бяха показани три версии – товарен фургон Panel Van, пътническото комби изпълнение Tourer и изцяло електрическата версия eCitan - в карго вариант.



При представянето му новият Mercedes-Benz Citan бе определен като грандиозно предложение в сегмента на малките ванове, като бе подчертано, че компактните външни размери, съчетани с голямо товарно пространство и голямата товароносимост, дават възможност за разнообразни приложения за новия модел. Това се отнася особено за градските доставки и услуги.



Новият Mercedes-Benz Citan се предлага се както като товарен фургон – Panel Van и като пътническо комби – във версията Tourer. Широко отварящи се плъзгащи се врати от лявата и дясната страна на автомобила, както и ниската товарна височина осигуряват удобен достъп до вътрешността на автомобила. В Citan Tourer пътниците разполагат с удобни седалки. В допълнение към високата си функционалност моделът разполага с цялото познато оборудване за безопасност и високо ниво на комфорт при шофиране.



Разбира се, най-голямата новост е изцяло електрическата версия eCitan. Маркус Брайчверд, ръководител на Mercedes-Benz Vans обаче подчерта по време на премиерата, че Citan е последният нов лекотоварен модел на Mercedes-Benz Vans, който излиза с двигател с вътрешно горене. Всички нови бъдещи разработки на подразделението ще бъдат с електрическо задвижване.



Дизайнът на новия Mercedes-Benz Citan се отличава с балансирани пропорции. Моделът отново е разработен в сътрудничество с алианса Renault-Nissan-Mitsubishi и споделя платформата на Renault Kangoo, но е ясно забележим като член на семейството на Mercedes-Benz.
Citan съчетава компактни външни размери – дължина от 4498 мм, с голямо пространство. Карговерсията е с товароносимост 782 кг и товарен обем от 2,9 куб. м. Благодарение на различните си версии и практични детайли в оборудването гамата на модела ще има широко и разнообразно приложение.

Първоначално на пазара излизат показаните Panel Van и Tourer. Ще ги последват варианти с различно междуосие, както и версия Mixto. Но дори и при късото междуосие от 2716 мм, Citan предлага много повече пространство в сравнение с предшественика си. Товарната дължина на фургона е 3,05 метра, при сгъваема преградна стена.



Новият Citan се предлага с до две плъзгащи се врати на товарното пространство. Отворът им е с ширина 615 мм и височина 1059 милиметра. Товарната височина при задната врата е 590 мм. Двукрилата задна врата може да се отваря и фиксира на 90 и 180 градуса. Вратите са асиметрични като лявата е по-широка и се отваря първо. Пътническият Tourer стандартно се предлага със задна врата тип клапа, а като опция – с двукрила врата. Задната му седалка се дели в съотношение 1/3 към 2/3, като със сгъването й се увеличава багажното пространство.



Новият Citan идва оборудван със системи за комфорт и удобство, познати от леките автомобили, включително THERMOTRONIC, функция за безключово стартиране KEYLESS-GO1 и електрическа ръчна спирачка. Товарната и пътническата версии ще бъдат налични с нива на оборудване BASE Line и PRO Line. BASE Line е функционален начален вариант с цялото необходимо базово оборудване, а PRO Line съчетава представителен дизайн с допълнителна функционалност.



Гамата от двигатели при товарната версия ще включва три дизелови и два бензинови силови агрегата. Дизеловите 4-цилндрови редови двигатели с работен обем 1461 куб. см са с мощност 75, 95 и 116 к.с., а бензиновите, които също са 4-цилиндрови редови с работен обем 1332 куб. см се предлагат с мощност 102 и 131 к.с. Максималният въртящ момент при различните двигатели седвижи от 200 до 270 Нм.

Citan Tourer ще е наличен с дизеловия двигател с мощност 95 к.с. и с двата бензинови агрегата. Всички двигатели покриват еконормите Euro 6d. Всички двигатели са комбинирани с ECO старт/стоп функция. При най-мощния дизелов двигател освен шестстепенната ръчна предавателна кутия се предлага и седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител (DCT).



Електрическият еCitan в карговерсия ще излезе на пазара през втората половина на 2022 г. еCitan ще разшири гамата от ванове с електрическо задвижване, която вече включва eVito и eSprinter. Електродвигателят е с мощност 75 кВт и въртящ момент от 245 Нм. Максималната скорост е 130 км/ч. Пробегът с едно зареждане се очаква да бъде около 285 км по WLTP. Бързото зареждане на батерията с капацитет 44 кВтч от 10% до 80% ще отнема 40 минути. Голямото предимство на еCitan е че той запазва товарния обем и товароносимостта на версията с ДВГ.



Литиево-йонната батерия от 8 модула е разположена при предния мост, където също е защитена от удари. Той предлага използваем капацитет от 44 kWh. Синхронният двигател с външно възбуждане задвижва предните колела при eCitan. Силовата линия е с два, избираеми от водача режима - Comfort и ECO (за по-дълъг пробег). Три са избираемите нива на рекуперация - (D- / D / D+). Вграденото зарядно устройство на eCitan позволява удобно зареждане с променлив ток (AC) с мощност 11 кВт или 22 кВт.

Използването на стенна кутия на Mercedes-Benz еBox позволява зареждането да се извършва много по-бързо, отколкото от стандартен контакт. При зареждане с постоянен ток (DC) до 75 кВт всичко е по-бързо. За да се даде възможност както за зареждане с AC, така и за DC зареждане eCitan може да се поръча с комбиниран CCS конектор. Куплунгът е на обичайното място за марката – под емблемата на предната решетка.

Предното окачване на новия Citan е тип McPherson с долни носачи и носи повече комфорт, а задното, което е на цяла торсионна греда освобождава повече пространство в багажното отделение. При Tourer окачването е с настройки за повече комфорт, а при Panel Van е оптимизирано за понасяне но по-голям полезен товар.

Новият Citan идва с всички познати системи за активна и пасивна безопасност и комфорт. Както и в новите поколения на Mercedes C-Class и S-Class, моделът има Active Lane Keeping Assist. Стандартно са вложени ABS и ESP, система за помощ при потегляне по наклон, асистент за страничен вятър, система за предупреждение за умора у водача - ATTENTION ASSIST, системата за спешни повиквания на Mercedes-Benz.



Citan Tourer използва дори повече системи като стандарт - Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist и Speed ​​Limit Assist с разпознаване на пътни знаци. Като опция се предлага Active Distance Assist DISTRONIC, който може автоматично да поеме шофирането в задръствания, както и Active Assistant Assist. Citan Tourer е оборудван стандартно с централна въздушна възглавница, която се надува между седалката на водача и пътника при страничен сблъсък. Общо седем въздушни възглавници защитават пътниците в Tourer, а карго версията е оборудвана стандартно с шест въздушни възглавници.

Новият Citan може да бъде оборудван с интуитивно управляваната и самообучаваща се информационно-развлекателна система с гласови команди MBUX (Mercedes-Benz User Experience) като опция. Citan е подготвен за използване на много цифрови услуги от Mercedes me connect. Множество места за съхранение и отделения улесняват ежедневната употреба на Citan. Налични са три 12-волтови контакта.
Като опция при новия Citan се предлагат LED фарове с цветна температура 5500 К, чиято светлина е много близка до дневната.



Габаритите на карго версията са междуосие – 2716 мм, дължина 4498 мм, височина 1832 мм и ширина 1859. Citan Tourer се различава по височината, която е 1811 мм.

Новият Citan ще може да бъде поръчван от средата на септември 2021 г., като началната цена на немския пазар се очаква да бъде под 23 800 евро с ДДС, като базовият модел ще се предлага на цени под 20 000 евро с ДДС.

През следващата година се очаква дебютът и на Mеrcedes-Benz T-Class. Луксозният пътнически компактен ван ще използва платформата на новия Citan, както V-Class заимства платформа от средния ван Vito.

 

<< Обратно към новините