Новият eSprinter е най-универсалният и ефективен Mercedes-Benz eVan

08.02.2023

Пробегът с едно зареждане, базиран на градския цикъл WLTP, ще бъде до 500 км

Новият eSprinter е най-универсалният и ефективен Mercedes-Benz eVan

Mercedes-Benz Vans систематично електрифицира всички свои моделни серии. Новият eSprinter впечатлява с ефективност, пробег и товароносимост.

Автомобилът е космополитен – произвежда се в Европа и Северна Америка, а претенциите му са да е„водещ в електрическите задвижвания“ бранд на около 60 пазара в бъдеще време.

Новият eSprinter идва с множество технически иновации и е базиран на нова концепция, състояща се от три модула. Те позволяват възможно най-голяма свобода при разработването и проектирането на различни модификации и надстройки, познати досега само от задвижвания с конвенционален двигател Sprinter.

Предният модул е равномерно проектираната предна секция, която включва всички високоволтови компоненти и може да се комбинира без промяна с всички варианти на автомобила, независимо от междуосието и размера на батерията му.

Модулът за вградената високоволтова батерия е разположен в долната част на автомобила, за да се спести място. Разположението на батерията между осите, заедно със здравия корпус на батерията, води до нисък център на тежестта, което има положително влияние върху управлението и повишава безопасността при шофиране.

Третият стълб на модулния дизайн е задният модул с електрически задвижван заден мост. Следвайки принципа на стратегията за еднаквите части, той се използва във всички варианти на новия eSprinter. Компактният и мощен електрически двигател също е интегриран в задния модул.



Mercedes-Benz са вложили около 350 милиона евро в разработването на новия eSprinter. Около 50 милиона евро ще бъдат инвестирани във всеки от трите завода в Чарлстън, Дюселдорф и Лудвигсфелде, за да бъдат адаптирани те към новото производство. Модулната концепция на новия eSprinter позволява максимална синергия в производството и последващите от това икономии на разходите.

„Новият Mercedes-Benz eSprinter последователно следва нашата стратегия – да бъдем лидер в електрическата мобилност чрез най-желаните ванове, като същевременно постигаме печалби и растеж в световен мащаб“, каза Матиас Гайзен, ръководител на Mercedes-Benz Vans.

Новият eSprinter е многофункционален и ефективен

Пускането на пазара на новия eSprinter в САЩ и Канада ще започне през втората половина на 2023 г. Превозното средство за тези пазари е панелен ван с дълга база и висок покрив. Той е оборудван с най-голямата налична батерия, която има използваем капацитет от 113 кВтч. Товарният обем е 14 куб. метра, а допустимата максимална маса е до 4,25 тона.

Електрическият пробег, базиран на симулация с помощта на WLTP цикъл, ще бъде до 400 километра. Симулираният пробег, базиран на градския цикъл WLTP, ще бъде до 500 километра. Тези повишени диапазони на пробег правят автомобила идеален и за по-дълги пътувания.



В Европа тази първи версия на панелния ван ще бъде пусната на пазара в края на 2023 г., като постепенно ще бъде последвана от версията шаси кабина и други варианти, задвижвани на батерии. Така eSprinter ще привлекателен като базово превозно средство за множество нови сектори, както и за специалистите в конверсиите и бодибилдърите.

„С новия eSprinter издигаме сегмента на електрическите големи ванове на друго ниво. Триадата от ефективност, пробег и товарен капацитет, едновременно с оптимизацията на общата цена на собственост превръща новия eSprinter най-универсалният Mercedes-Benz eVan досега.”, добавя Матиас Гайзен.

Акценти

Ако погледнете отблизо технологиите , инсталирани в новия Mercedes-Benz eSprinter, заедно с облачно базираните услуги в дигиталната екосистема на Mercedes me4, става ясно, че фокусът тук е върху добавената стойност за клиентите.

Електрическо задвижване (eATS)

Основните компоненти на електрическото задвижване в новия eSprinter всъщност са две нови разработки: ефективният двигател и иновативният електрически заден мост, като и двете се използват за първи път в батерийно електрически ван на Mercedes-Benz.

Сихнронният електродвигател с постоянни магнити (PSM), който тежи само около 130 килограма, се характеризира с особено висока ефективност и оптимизирано термично управление. Моторът се предлага с две нива на мощност - със 100 или 150 кВт пикова мощност и осигурява въртящ момент до 400 Нм. При първата версия на модела електродвигателят бе с мощност 85 кВт, а максималният въртящ момент бе 295 Нм.

Електрически задвижваният заден мост прави възможно създаването на версии с шаси кабина в допълнение към класическия панелен ван. За клиентите това носи предимства по отношение на разнообразието от конверсии и надстройки, дължини на превозните средства (A2 и A3), допустимата максимална маса на превозното средство (до 4,25 тона) и товароносимостта на ремаркето (до 2 тона).

Високоволтова батерия и зареждане

Клиентите могат да избират между три различни батерии за новия Mercedes-Benz eSprinter, в зависимост от своите индивидуални изисквания за пробег и полезен товар: батерии с използваем капацитет от 56, 81 или 113 кВтч. Комбинацията от литиев/железен фосфат (LFP) позволява вариантите на батериите да не съдържат кобалт и никел, докато активното управление на топлината осигурява максимална ефективност. В първия eSprinter батериите бяха с капацитет 47 кВтч и 35 кВтч, и както се вижда, тук е постигнато увеличение в капацитета, съответно и в пробега с едно зареждане на автомобила.

Както всички ванове Mercedes-Benz eVan, новият eSprinter може да се зарежда, както с променлив ток (AC), така и с постоянен ток (DC). Бордовото зарядно устройство, което преобразува енергията в автомобила при зареждане с променлив ток, например на Wallbox, има максимална мощност от 11 кВт. Новият eSprinter може да се зарежда с до 1155 кВт на станции за бързо зареждане. За клиентите бързото зареждане означава, че зареждането от 10 до 80 процента от пълния капацитет в случая отнема около 28 минути за 56 кВтч батерията и около 42 минути за 113 кВтч батерията.

Дигитализация и инфотейнмънт с MBUX и Mercedes me

Новият eSprinter впечатлява и по отношение на дигитализацията и инфотейнмънт системата си: иновативното Mercedes-Benz User Experience (MBUX) е с най-новото поколение софтуер, познат досега само на собствениците на леки автомобили Mercedes-Benz. Множество функции и услуги улесняват ежедневието за клиентите на електрическото превозно средство.



Навигацията с Electric Intelligence осигурява възможно най-голяма точност на планирането: например показва текущия пробег в реално време в зависимост от моментната ситуация с трафика и топографията на маршрута. Тя изчислява и най-добрата възможна стратегия за зареждане, за да стигне автомобилът възможно най-бързо до крайната дестинация, или да има планираното състояние на зареждане на дестинацията.

Разпознаването на станциите за зареждане е лесно чрез MBUX, а плащането се прави чрез Mercedes me. Сред другите впечатляващи акценти се включват повишената производителност, обширните опции за персонализиране и оптимизацията на асистента за гласово управление Hey Mercedes.

Стратегията за електрификация на Mercedes-Benz Vans

Mercedes-Benz Vans твърдо следва целта си за лидерство в електрическата мобилност в своята фирмена стратегия. С Vito E-CELL Mercedes-Benz Vans вече се изяви като пионер на пазара за ванове без вредни емисии още през 2010 г.

Днес Mercedes-Benz електрифицира всички сегменти - от малкия ван, до средния ван и големия ван. От средата на това десетилетие Mercedes-Benz Vans ще започне реализацията на следващия етап от своята стратегия за електрификация с VAN.EA (MB Vans Electric Architecture). Тоест, от 2025 г. всички нови модели ще бъдат изцяло електрически.

Устойчивостта на Mercedes-Benz

По пътя към изцяло електрическото бъдеще на мобилността Mercedes-Benz възприема холистичен подход с плана си Ambition 2039. Една от най-важните цели на трансформацията е CO2 неутралност в новия автомобилен парк, която е заложена в устойчивата бизнес стратегия на компанията. В Mercedes-Benz AG тази цел е отразена в Ambition 2039 с подхода Electric only.

По-конкретно тази амбиция означава, че до 2039 г. – или единадесет години по-рано от заложеното в законодателството на ЕС – целият автопарк от нови пътнически автомобили и ванове, трябва да стане неутрален по отношение на CO2 във всички етапи по веригата на стойност.

<< Обратно към новините