Новият Ford Transit Connect

сп. Логистика, 2013, бр.7
11.09.2013

Среден разход: 4 л/100 км

Новият Ford Transit Connect

По-голям, по-комфортен, по-икономичен – за постигането на всяка от тези характеристики на новия лекотоварен модел на Ford са впрегнати усилията на хиляди от най-добрите специалисти в автомобилната индустрия. Кореспондент на ЛОГИСТИКА имаше шанса да бъде сред първите, които тестваха новия Transit Connect и надникнаха зад кулисите на предсерийното му производство във Валенсия.

По-голям, по-комфортен, по-икономичен – за постигането на всяка от тези характеристики на новия лекотоварен модел на Ford са впрегнати усилията на хиляди от най-добрите специалисти в автомобилната индустрия. Кореспондент на ЛОГИСТИКА имаше шанса да бъде сред първите, които тестваха новия Transit Connect и надникнаха зад кулисите на предсерийното му производство във Валенсия.

Новият Ford Transit Connect е позициониран по подобие на едноименния си предшественик в класа на компактните ванове с товарен обем от порядъка на 3–4 куб. м. Ако смятате това за излишно уточнение, ще ви припомним, че Ford планира лансирането на още един, по-малък ван през пролетта на 2014 г. (Transit Courier), а наскоро раздели по-тежката си гама на два отделни модела (Transit и Transit Custom). Така че принадлежността на Transit Connect към който и да е точно определен автомобилен сегмент не можеше да се смята за 100% потвърдена до момента.


Ако трябва да сме съвсем прецизни, товарното пространство на новия Transit Connect е 3,7 или 4,4 куб. м в зависимост от избрания вариант на междуосието (SWB или LWB, т.е. къса или дълга база). За сравнение досегашният модел предлагаше съответно 3,4 или 4,3 куб. м, като трябва да се отбележи, че всички тези данни важат при сгъната дясна седалка. Ако вземем предвид модификацията с цяла преградна стена между пътническото и товарното отделение, полезният обем се редуцира до 2,9 или 3,6 куб. м (срещу 2,8 или 3,7 куб. м при стария модел).


Въпреки че повечето производители на ванове решават въпроса с намирането на оптимален компромис между товарно и пътническо пространство изцяло в полза на товарния обем, новият Transit Connect е конструиран по коренно различен начин. При разработката му инженерите на Ford са поставили изключително силен акцент върху комфорта.

 

Товарният обем на новия Connect достига 4,4 куб. м при модификацията с дълго междуосие (LWB). Mаксималната си товароносимост e 1000 кг

 


Нагледно доказателство за това е външният вид на новия Transit Connect. Той няма нищо общо с изсечените като че с тесла прави ръбове на предишния модел. Заставайки фронтално срещу него, човек може да го вземе за атрактивна лека кола или дори за спортен автомобил. Същото се отнася и за чудесния вътрешен дизайн, следващ плътно тенденцията, наложена от текущия носител на титлата International Van of the Year – Ford Transit Custom.
Изнасянето на производството на новия модел от Турция в Испания също говори достатъчно красноречиво за намеренията на Ford да съобрази характеристиките му главно със западноевропейските вкусове. Окачването например е драстично оптимизирано с цел постигане на по-комфортна возия и увеличаване на стабилността в завои. Моделът все още може да се похвали с максимална товароносимост от 1000 кг, но пътното му поведение вече е съпоставимо с това на съвременен лек автомобил.


Доста нестандартен за ван е и еднолитровият бензинов двигател EcoBoost (100 к.с.), който ще се предлага в допълнение към обичайните 1,6-литрови турбодизелови мотори Duratorq TDCi (75, 95 и 115 к.с.). EcoBoost постига максималния си въртящ момент още при 1400 об/мин, което го прави наистина равностойна алтернатива по отношение на динамичните характеристики.


Все пак новият дизел на Ford има амбициите да си остане избор №1 за задвижването на Transit Connect, осигурявайки 34% по-нисък разход на гориво в сравнение с досегашните двигатели от серията Duratorq. Екологичната модификация ECOnetic например изразходва само 4 л/100 км (среден разход по нормите EC 715/2007), а емисиите й СО2 са едва 105 г/км.


Оборудването за безопасност също е претърпяло огромно развитие. Новият Transit Connect е първият компактен ван в света, който ще се предлага със система Active City Stop. Тя автоматично прилага спирачно усилие, ако сензорите й засекат, че отпред има спряло превозно средство, а в същото време водачът се е разсеял и не е натиснал спирачния педал. Active City Stop гарантира пълното предотвратяване на сблъсък при скорост до 30 км/ч и значително ограничаване на щетите при по-високи скорости.

 

Вътрешният дизайн на новия Connect e изпълнен по подобие на по-големия

 


Що се отнася до надеждността, процедурата по покриване на свръхстрогите стандарти на Ford в това отношение отговаря на еквивалента на 5 млн. км в тежки условия, като 400 000 км от тях са изминати от тестови автомобили в автопарковете на няколко големи корпоративни клиенти. Именно тази проверена надеждност би трябвало да успокои българските фенове на марката, ако някои от тях са започнали да се замислят върху последствията от споменатата оптимизация на конструкцията в съответствие с изискванията на пазари с доста по-добра пътна мрежа.


Ford планира да произведе 230 000 автомобила от новия Transit Connect само през последните три месеца на годината. Имайки предвид върховото му технологично ниво, едва ли ще сбъркаме, ако предположим, че ще се намерят достатъчно мераклии за тях. 

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините