MAN TGE е солидна база за кемпери
На Caravan Salon в Дюселдорф (26.08. - 03.09.2023 г.) MAN Truck & Bus ще покаже своите иновации за кемпери върху базово превозно средство TGE, което ще улесни производителите на кемпери.
За MAN Truck & Bus къмпинг сегментът е важен стълб в бизнеса с ванове. Това се подчертава от подновеното участие на мюнхенския производител на автомобили за работа в търговския панаир Caravan Salon. В допълнение към дългогодишното сътрудничество с Knaus Tabbert (модел KNAUS BOXDRIVE) и Westfalia (модел Sven Hedin), много други производители на кемпери осъзнаха силните страни на MAN TGE като базово превозно средство.
Affinity (модел Affinity M Duo), Balcamp (модел Balcamp 610), Bravia mobil (модел Bravia Swan 680), MegaMobil (модел Mega MAN 600), Rocket Camper (модел Rocket Mountain), наред с други, вече са включили TGE в своите диапазон. На щанд D17 в зала 16 MAN Truck & Bus ще представи три превозни средства: KNAUS BOXDRIVE, Affinity M Duo и базов автомобил MAN TGE Camper Van с пакет MAN Individual.
Премиера: MAN TGE с висок кемпер покрив
Високият покрив на Camper, който може да бъде поръчан фабрично, ще бъде показан за първи път на щанда на търговския панаир, позволявайки височини над два метра в удължените кемпери. Други акценти на Camper в базовото превозно средство MAN TGE Camper Van са пакетът Individual Lion S и двете допълнителни налични опции за странични ленти и боядисани допълнителни части - предни и задни брони, странични габаритни лайстни. Дизайнерският пакет Lion S включва капачки на външни огледала с лъвовете на MAN, неръждаема стомана на бронята, спойлер на покрива, червени цветни акценти и амбиентно осветление в кабината на автомобила. Ексклузивният дизайн на интериора и екстериора може да бъде поръчан директно от завода чрез MAN Individual.
Базовото превозно средство MAN TGE Camper Van също е оборудвано с автоматично стъпало на дясната плъзгаща се врата с интегрирано откриване на препятствия (Autostop), както и разширение на каросерията в задната част (за спане), което увеличава наличното пространство и комфорта при спане с легла, монтирани напречно.
4-канално въздушно окачване, защита в долната част и повече мощност
Основен акцент на търговския панаир, който беше монтиран на базовия автомобил MAN TGE Camper Van, е 4-каналното въздушно окачване. Специално за кемпери, то предлага функция за автоматично нивелиране, когато автомобилът е неподвижен, както и ръчно регулиране на височината, напр. за изпразване на водните резервоари.
С три различни режима на шофиране (Onroad, Offroad и Offroad+), водачът може да реагира на различни изисквания на пътя. По този начин 4-каналното въздушно окачване подобрява комфорта на возене и може да помогне за компенсиране на неблагоприятните условия на натоварване. Друга екстра от MAN Individual също е от интерес за тези, които често пътуват извън асфалтирани пътища: предпазителят на колелото. Състои се от алуминиев лист с дебелина 5 мм, който има интегрирани отвори за всмукване на въздух и дренаж на водата.
От MAN Individual скоро ще бъде налично и увеличение на мощността на двигателя в TGE. Целенасоченото освобождаване на мощността с максимална защита на двигателя ще увеличи мощността до 202 к.с., както и въртящия момент.
MAN вече разполага с широко продуктово портфолио за частично интегрирани къмпинг автомобили. Тук си струва да се спомене мостът с широка ос и плоска рамка. По този начин MAN предлага на производителите на каравани всякакъв дизайн. На база допълнителни фабрично монтирани детайли на оборудването, като липсата на преградна стена, въртящи се седалки за шофьор и навигатор, специални тъкани за седалки за кемпери и 2-ра батерия, TGE представлява идеална основа за първокласни кемпери.
Популярна опция за кемпери: MAN TGE с 4х4 задвижване
Често собствениците на кемпери искат задвижване на всички колела. Тук TGE предлага два варианта. За автомобили с предно задвижване има интелигентно задвижване на всички колела. Тук задвижващите сили се разпределят оптимално между предния и задния мост напълно автоматично за милисекунди с помощта на многодисков съединител. Благодарение на селективното включване на интелигентното, интегрирано решение за задвижване на всички колела, MAN TGE е толкова икономичен на пътя при добри пътни условия, колкото и с предно задвижване. TGE 4x4 с бруто тегло от 3,5 т (по избор до 4,0 т) се предлага фабрично с това решение. Превозното средство може да бъде поръчано във версии на двигатели 103 кВт и 130 кВт и се предлага с 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Наличен е и MAN TGE 4x4, който е базиран на автомобила със задно задвижване. Тук MAN Individual инсталира разширена офроуд система от компанията Oberaigner. Резултатът е постоянно задвижване на четирите колела с разпределение на въртящия момент от 42 до 58% (предно/задно). TGE с постоянно задвижване на всички колела може да бъде поръчан фабрично с бруто тегло от 5,0 т до 5,5 т с това решение. Тук клиентът може да избере вариант със 120 кВт с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия.