БГ Тест: Малкият голям ван Ford Tourneo Connect ACTIVE 2.0
Tourneo Connect, новият компактен пътнически ван на Ford, вече е наличен с дълга база в седемместно изпълнение. През август списание КАМИОНИ имаше възможност да го тества на пътя в продължение на 3 дни.
При теста изминахме повече от 500 км, през цялото време с 6 души на борда. Изненадата бе, че малкият ван предлага наистина щедро вътрешно пространство и достатъчно комфорт дори за толкова много пасажери.
Удоволствието от шофирането при теста на Ford Tourneo Connect бе пълно, защото тестовият автомобил, предоставен от официални вносител на марката Мото-Пфое, беше от високото ниво на оборудване ACTIVE с перманентно задвижване на четирите колела AWD.
Последното поколение на пътническия Tourneo Connect и на товарния Transit Connect се появи преди по-малко от 2 години.
Многофункционалният Ford Tourneo Connect дойде с идеята да внесе нов стил и още пространство и гъвкавост в гамата Tourneo. Със своите до 7 седящи места и избор между две дължини моделът е приложим за всичко - от къмпингуване и спорт до малък бизнес.
Не е тайна, разбира се, че новото поколение на Tourneo Connect и Transit Connect е един от резултатите на сътрудничеството между Ford и Volkswagen, като двата модела на Синия овал използват платформата на Caddy. От това моделът само е спечелил, защото и водачът, и пасажерите разполагат с най-доброто от двете, доказани в лекотоварния сегмент марки. Разбира се, основните разлики са във външния вид. При Connect всички елементи в екстериора показват принадлежността към Ford.
И при двете дължини при Tourneo Connect - L1 (4500 мм) и L2 (4853 мм), когато не се използват, вторият и третият ред седалки могат да бъдат сгънати или свалени, за да се отвори повече товарно пространство. С премахнати седалки на втория и третия ред Tourneo Connect предлага до 3,1 куб. м товарен обем при дължина L2 и 2,6 куб. м при L1. Серията Active на Ford, въведена в лекотоварната гама, е вдъхновена от SUV и предлага микс от стил, говорещ за здравина и първокласни детайли. Останалите серии са Sport, Titanium и Trend.
За теста разполагаме с Ford Tourneo Connect ACTIVE 2.0 EcoBlue 122 PS M6 AWD, дълга база. Моделната линия ACTIVE е вдъхновена от SUV моделите и се характеризира с редица елементи и функции, които говорят за здравина, допринасят за комфорт и правят автомобила по-атрактивен. Чисто визуално това е свързано с ефектни монограми на предните калници, атрактивни 17- или 18-инчови алуминиеви джанти, повече хром по предната решетка и в интериора, шевове по тапицериите в салона, апликации по седалките… Невидимото за простото око е по-големият просвет, а в случая имаме и перманентно интелигентно задвижване на четирите колела AWD.
При AWD Connect се предлага винаги с двулитров, турбодизелов, четирицилиндров двигател с мощност 122 к.с. В случая той е съчетан с шестстепенна ръчна предавателна кутия, но може да бъде поръчана и автоматичната Power Shift. Оборудването на тестовия автомобил е доста богато. Достатъчно е да изброим автоматични фарове с функция "изпрати ме до вкъщи", фарове за мъгла с осветяване в завой, 8-инчов сензорен екран на централната конзола, USB, Bluetooth, DAB радио с 6 тонколони, връзка с Android Auto и Apple Car Play, вграден модем Ford Pass, кожен волан, електрически автоматично прибиращи се и отопляеми странични огледала, автоматични предни чистачки…
Асистиращите системи включват ESP, TC (контрол на тягата от двигателя), ABS, HLA, електрическа ръчна спирачка с автоматично задействане, система за предотвратяване на челен сблъсък, Стоп/Старт система с регенеративно спиране… В Driver Assistance Package влизат още автопилот с ограничител на скоростта, предна и задна камера, предни и задни паркинг сензори, функция за следене умората у водача, система за поддържане на пътната лента…
Чудесното пътно поведение на Ford Tourneo Connect не е изненада за списание КАМИОНИ. В края на миналата година тествахме 5-местния вариант, който остави отлични впечатления. Сега обаче разполагаме с малко по-дълъг и малко по-тежък автомобил, натоварен през цялото време с 6 души и солидно количество багаж, който тестваме от София до Видин и обратно през Белоградчик. Въпреки това и по завоите на Петрохан, и по правите участъци след това, и при спускане, и при изкачване Tourneo Connect е на ниво. Двигателят е пъргав и еластичен, и много тих, предавателната кутия е прецизно напасвана с него. При нужда от изпреварване автомобилът ускорява отривисто.
А основната отлика от 5-местния модел, която впечатлява, е… в багажника. Стана дума за двете допълнителни седалки. Те са комфортни, абсолютно пълноценни с приятна тапицерия, с подглавници и с колани, които сигнализират, когато не са закопчани в движение. Достъпът до тях е лесен и безпроблемен през двете странични плъзгащи се врати. Делимите в съотношение 2 към 3 седалки на втория ред се сгъват бързо и лесно при влизане. Впечатляващ е багажният обем, който остава зад третия ред седалки дори когато те се използват. Това е на практика половината багажник, който спокойно побира 5 - 6 средно големи куфара, без да се нарушава видимостта през задното стъкло.
Повече – в септемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg.